شناسهٔ خبر: 34277567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی:

بیش از ۲ میلیون خدمت آزمایشگاهی ارائه شد

رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از ارائه ۲ میلیون خدمت آزمایشگاهی به مشتریان شبکه آزمایشگاهی خبر داد و گفت: مشتریان شبکه از بخش های مختلف دولتی و خصوصی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی‌فرد درباره خدمات ارائه شده توسط شبکه به مشتریان، عنوان کرد: تاکنون مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، بیش از ۲ میلیون خدمت را به مشتریان متنوعی همچون پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور ارائه کرده‌اند.

رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری افزود: بر همین اساس، در بین ۲۰ رتبه اول، ۹ مرکز از بخش خصوصی و ۶ مرکز از مراکز تابعه وزارت علوم حضور دارند.

به گفته اسدی‌فرد، در حال حاضر ۸/۴۱ درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، ۹/۳۲ درصد اعضا از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۳/۲۵ درصد مابقی، از سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی در حوزه زیرساخت آزمایشگاهی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع مختلف کشور به خدمات آزمایشگاهی و استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از اهداف مهم شبکه است.

نظر شما