شناسهٔ خبر: 34277070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره مصرف داروهای لاغری بدون تجویز پزشک + مصاحبه

خبرگزاری صداوسیما

دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره استفاده از داروهای غیرمجازی که تحت عنوان لاغری در باشگاه های بدن سازی و آرایشگاه های زنانه تجویز می شوند هشدار داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان آقای بهرام نژاد مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه هشدار درباره مصرف داروهای لاغری بدون تجویز پزشک + مصاحبهمشاهده شده است داروهایی با ترکیبات آمفتامین در باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه به عنوان داروهای لاغرکننده تجویز می شوند که این داروها برای سلامتی مضرند. وی با تاکید براینکه مصرف هر دارویی باید با مجوز پزشک معتمد باشد گفت: داروهایی با ترکیبات شیشه و مت آمفتامین ممکن است در ابتدا لاغری ایجاد کنند اما این لاغری بیمار گونه است و می تواند سلول ها را از بین ببرد و مشکلات عدیده ایجاد کند.

وی از مردم به خصوص جوان ها خواست داروهای نا شناخته و بدون مارک را که بوسیله پزشک تجویز نمی شود ، خطرناک قلمداد و از مصرف آنها خودداری کنند .
مدیر گروه سلامت روانی ، اجتماعی و مقابله با اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود این دسته از داروها دقیقا همان اثرات زیانبار مصرف شیشه را دارند و ممکن است منجر به بروز بیماریهای روانی در افراد شوند، به خصوص در کسانیکه زمینه بیماریهای روانی دارند مصرف این داروها فوق العاده خطرناک است .

توضیحات بیشتر اقای بهرام نژاد را در مصاحبه با خانم مهدوی در ویدئوی زیر ملاحظه بفرمائید :

<div id="video-display-embed-code_3759072"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2482584/3759072?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما