شناسهٔ خبر: 34276407 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاری هویج برشته در فر؛ رژیمی و خوش طعم + دستور تهیه

در این مطلب با روش تهیه کاری هویج برشته آشنا خواهید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  هویج برشته و شیرین یک بغل بشقابی عالی برای اغلب غذاهاست. می‌توان آن‌ها را در انتهای پخت در خورش مرغ و یا گوشت انداخت و یا موقعی که برای شام گرسنه هستید، اما حوصله خوردن یک غذای کامل را ندارید این خوراکی را میل کنید.

کاری هویج برشته در واقع هویج‌های برشته در فری هستند که با ادویه کاری خوش طعم شده‌اند. شما این هویج‌های برشته را هم به عنوان میان وعده می‌توانید تناول کنید هم به عنوان همراه غذا‌ها استفاده کنید. طعم خوش آن‌ها با مرغ سرخ شده عالی است.

کاری هویج برشته در فر؛ رژیمی و خوش طعم

هویج برشته و شیرین یک بغل بشقابی عالی برای اغلب غذاهاست. می‌توان آن‌ها را در انتهای پخت در خورش مرغ و یا گوشت انداخت و یا موقعی که برای شام گرسنه هستید، اما حوصله خوردن یک غذای کامل را ندارید این خوراکی را میل کنید. این غذا سبک و خوشمزه است و بخاطر ادویه طعم خوبی دارد. حتی اگر آن را در خورش بیندازید آن را خوشبو و خوش طعم می‌کند بخصوص در خورش مرغ.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ وعده

هویج: ۱ کیلو، هویج‌های متوسط
روغن زیتون فوق بکر: ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاری: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

۱. شبکه فر را در وسط قرار دهید. آن را با دمای ۲۲۰ درجه سلسیوس روشن کنید. کف یک سینی آلومینیوم را با یک لایه کاغذ آلومینیوم بپوشانید.

۲. هویج‌ها را با استفاده از پوست گیر پوست بگیرید. این کار به مراتب راحت‌تر از چاقو است و پوست آن‌ها را هم نازکتر می‌گیرد.

۳. هر کدام از آن‌ها را به صورت سه برش مورب ببرید. به این شکل زیباتر می‌شوند. نباید هویج‌ها را به صورت قطعات کوچک درآورید، چون می‌خواهید قبل از نرم شدن داخل آن، سطح بیرونی برشته و کاراملی شود. اگر قطعات کوچک باشد خیلی سریع می‌پزند.

۴. هویج‌ها را داخل سینی فر بریزید و روی هویج‌های برش زده را روغن زیتون، نمک و پودر کاری بپاشید. همانطور که می‌بینید اینجا از کاری سبز استفاده شده یعنی همان پودر کاری که برای درست کردن مرغ استفاده می‌شود. با یک لیسک آن‌ها را بهم بزنید.

۵. سینی را در فر داغ بگذارید، هر چند دقیقه یکبار با قاشق پلاستیکی یا سیلیکونی آن‌ها را بهم بزنید تا همه سطوح برش‌های هویج به طور یکسان قهوه‌ای شوند این کار را ادامه دهید تا زمانی که هویج‌ها برشته و کاراملی شوند.

۶. روی هویج‌های برشته عسل بریزید و آن‌ها را گرم سرو کنید.

۷. می‌توانید در انتهای پخت خورش هایتان این هویج‌های برشته را بریزید و یا همراه با غذا‌های کبابی سرو کنید. این‌ها بغل بشقابی خوبی برای اغلب غذا‌ها هستند.

منبع : برترینها

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما