شناسهٔ خبر: 34274478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مراسم معارفه دبیر فدراسیون ناشنوایان برگزار شد

تیشه‌گران: حضور بنی‌تمیم کمک بزرگی برای ورزش ناشنوایان است

90047

رییس فدراسیون ناشنوایان پس از مراسم معارفه حمید بنی‌تمیم به عنوان دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: بنی‌تمیم مدیری توانمند و فردی اخلاق مدار است که حضورش در این فدراسیون می‌تواند به ورزش ناشنوایان کمک کند.

صاحب‌خبر -

مهران تیشه‌گران پس از معرفی حمید بنی تمیم به عنوان دبیر فدراسیون ناشنوایان، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنی‌تمیم فردی اخلاق مدار و مدیر توانمندی است که سابقه دوستی ۲۰ ساله با او دارم. با شناخت کافی که از او داشتم خواهش کردم در صورتی که در انتخابات کشتی موفق نبود با فدراسیون ناشنوایان همکاری داشته باشد. به او گفتم فدراسیون ما نیز از نظر کاری کمتر از سایر فدراسیونها نیست و در حال حاضر ۱۷ رشته ورزشی را تحت پوشش داریم. به هر صورت وی فرد شناخته شده در جامعه کشتی است و حضور وی در این فدراسیون با توجه به توانمندی بالایی که دارد برای ورزش ناشنوایان مثمرثمر خواهد بود.

وی گفت: هر چند اولویت‌های زیادی را برای دبیری فدراسیون ناشنوایان داشتم اما بنی‌تمیم با توجه به خصوصیات اخلاقی که داشت اولویت نخست من بود و قسمت شد تا در خدمت جامعه ناشنوایان باشد. به هر صورت امروز پس از پایان مراسم معارفه، تمام امور داخلی فدراسیون را به او واگذار کردم و بعد از این پس خودم بیشتر پیگیر کارهای بیرون فدراسیون خواهم بود.

تیشه‌گران همچنین با اشاره به اعزام ۸ رشته ورزشی به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ اظهار کرد: نهمین دوره بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ از ۱۰ تا ۲۱ آبان در هنگ کنگ برگزار می‌شود که کاروان ایران در ۸ رشته ورزشی شنا، فوتبال، فوتسال، والیبال ساحلی، دوومیدانی، تکواندو، جودو و تنیس روی میز در این مسابقات حضور خواهد داشت. با وجود این که از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستیم اما سعی کردیم اردوها را تا به امروز به خوبی و منظم برگزار کنیم تا خدشه ای در روند آماده‌سازی کاروان برای شرکت در بازیهای آسیایی ایجاد نشود.

وی گفت: در جلسه‌ای که با فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان داشتم از او خواستم بودجه و اعتباری که قرار است امسال به فدراسیون بدهند را تا آخر مرداد به ناشنوایان اختصاص دهند تا کاروان خوب و باکیفیتی را عازم بازیهای آسیایی کنیم. ضمن این که از کمیته ملی المپیک و پارالمپیک نیز هر چند تحت پوشش این دو نهاد نیستیم اما تقاضا دارم حمایت ویژه‌ای از ورزشکاران ناشنوا داشته باشند تا به خاطر بودجه مشکلی برای اعزام کاروان نداشته باشیم.

رییس فدراسیون ناشنوایان میزان بودجه پیش‌بینی برای سال جاری را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: البته این میزان اعتبار برای برپایی اردوها، برنامه‌های فدراسیون و اعزام کاروان پیش‌بینی شده که از این مبلغ ۵ میلیارد را برای اعزام کاروان به بازیهای آسیایی ناشنوایان در نظر گرفتیم. هر چند وزارت ورزش و جوانان از ابتدای سال تا به الان بودجه‌ای را همانند سایر فدراسیونها به ناشنوایان نیز اختصاص داده است اما کافی نیست و نیاز به حمایت ویژه‌تری داریم.

وی در پایان با انتقاد نسبت به حمایت ضعیف مدیران کل استانها از هیات‌های استانی ورزش ناشنوایان افزود: با توجه به این که مدیران کل ورزش و جوانان استانها موظف هستند که از ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده مبلغی را در اختیار هیات‌های استانی قرار دهند، متاسفانه برخی از مدیران کل در این زمینه نیز سلیقه‌ای عمل می‌کنند و از دادن بودجه به هیات‌های استانی ناشنوایان در رشته‌های مختلف ورزشی امتناع می‌کنند. حتی شرایط برخی استانها به گونه‌ای است که سالن اختصاصی برای ورزشکاران ناشنوا ندارند و به سختی ورزشکاران خود را برای مسابقات مختلف آماده می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما