شناسهٔ خبر: 34273734 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

وبدا-زنجان

بازدید مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت از واحد درمان سکته حاد مغزی زنجان

صاحب‌خبر -
  دکتر جمشید کرمانچی مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت با همراهی دکتر علیرضا زراعتچی معاون درمان دانشگاه و دکتر اصغر جعفری روحی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از واحد درمان سکته حاد مغزی واقع در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان بازدید کرد.

پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان، دوشنبه ۳۱ تیرماه سال‌جاری دکتر جمشید کرمانچی ضمن بازدید از واحد درمان سکته حاد مغزی واقع در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان بااشاره به وجود شاخص‌هایی برای اهدای عضو اظهارداشت: پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان، دوشنبه ۳۱ تیرماه سال‌جاری دکتر جمشید کرمانچی ضمن بازدید از واحد درمان سکته حاد مغزی واقع در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان اظهارداشت: تعداد بیمارستان‌های مرکز پیوندی درحال افزایش است که تحقق این مهم می‌تواند شمار اهدای عضو در کشور را ارتقا داده و این خدمت بیش از گذشته ارائه شود .
مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که هم‌اکنون تکنیک، دانش و امکانات لازم برای پیوند عضو در کشور وجود دارد و در این راستا باید فرهنگ اهدای عضو بیش از گذشته در بین جامعه نهادینه شود .
وی افزود: شاخص اهدای عضو بر مبنایی محاسبه می‌شود که این عدد ۴.۴ در کشور برقرار است که عدد خوبی را شامل می‌شود اما هدف این است که این رقم افزایش یابد چراکه فرهنگ و زمینه تحقق این مهم نیز وجود دارد و در این خصوص آموزش‌های لازم در زمینه اهدای عضو و ترویج فرهنگ این مسئله در حال انجام است .
دکتر کرمانچی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه برای ارتقای شاخص اهدای عضو در کشورمان در بیشتر استان‌های بزرگ و دانشگاه‌های تیپ یک، کار پیوند اعضا در حال فعالیت بوده و به لحاظ تیم پیوندی نیز متخصصان مجرب تربیت شده و داروهای مورد نیاز نیز وجود دارد و در این زمینه جزو کشورهای شاخص منطقه هستیم .
مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: این وزارتخانه در ارتباط با بیمارهای اصلی از قبیل سکته‌های مغزی، قلبی، تالاسمی و درمان‌های لازم را مورد توجه قرار داده و این مهم نیز انجام خواهد گرفت.
در ادامه این بازدید دکتر عبدالرضا قریشی متخصص مغز و اعصاب و مسئول واحد درمان سکته حاد مغزی زنجان در نشست مشترک با دکتر کرمانچی در سالن اجتماعات بیمارستان ولیعصر (عج) به تشریح اقدامات واحد درمان سکته حاد مغزی پرداخت.

 

دکتر کرمانچی نیز در این نشست با اشاره به همکاری وزارت بهداشت در رابطه با تامین تجهیزات و تامین منابع استان, سه شاخص‌ اصلی را در درمان سکته‌های مغزی حایز اهمیت دانست.
مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت در تشریح سه شاخص سکته مغزی اظهارداشت: اولین شاخص همکاری تیمی است که همه افراد این مجموعه در کنار یکدیگر اقدامات موثری را در درمان بیماری‌ها انجام داده‌اند و همه رده‌ها خود را در درمان بیماران موثر می‌دانند.
 وی افزود: تنها مسئول درمان بیماران یک پزشک یا یک متخصص نیست بلکه همه کارکنان و افراد خارج از بیمارستان نیز در درمان موثر هستند که این اقدامات راهی برای استفاده درست از منابع، رسیدن به اولویت‌های کشور و استفاده از روحیه کار تیمی است.
دکتر کرمانچی در رابطه با دومین شاخص، افزود: در زمینه دست‌یاری معمولا دانشگاه‌های تهران در اولویت قرار داشتند اما در زمینه دست‌یاری دندانپزشکی استان‌های کشور نیز در اولویت انتخاب رشته قراردارند که درحال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در رشته دستیاری نورولوژی یکی از گزینه‌های اول برای انتخاب است که این اولویت در انتخاب رشته جزو افتخارات و توانایی‌های کشور است که باعث انگیزه در بیمارستان‌های سایر نقاط می‌شود .
 مشاور امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت درخصوص شاخص سوم اظهارداشت: هم‌اکنون درمان ۵۰۰۰ بیمار یکی از برنامه‌های آتی وزارت بهداشت است که این ظرفیت با امکانات و شرایط موجود کشور قابل توسعه و دست‌یابی است.

دکتر کرمانچی در ادامه از انجمن خیریه ام اس و انجمن کلیوی استان نیز بازدید کرد.
در پایان این بازدید دکتر کرمانچی باحضور در جلسه هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان از سوی دکتر قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان مورد تقدیر قرارگرفت.
در این جلسه راهبردها و تصمیمات کلی در زمینه بهبود و پیشرفت هرچه بیشتر مباحث مربوط به سکته حاد مغزی اتخاذ شد.

نظر شما