شناسهٔ خبر: 34269999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کلاس های آموزش VAR با حضور مدرس بین‌المللی در ایران

صاحب‌خبر -

افتتاحیه کلاس‌های داوری با حضور مدرس مالزیایی و رییس کمیته داوران در محل هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کلاس آموزش VAR توسط فدراسیون فوتبال و با حضور مدرس بین‌المللی این تکنولوژی یعنی سوبخیدین مالزیایی در مرکز ملی فوتبال آغاز شد.

در این کلاس، ۲۴ داور منتخب فوتبال ایران به جز علیرضا فغانی و موعود بنیادی‌فر که در کلاس‌های VAR فیفا شرکت کرده‌اند حضور دارند. پیش از آغاز رسمی این کلاس، هدایت ممبینی، رییس جدید کمیته داوران دقایقی برای حاضرین صحبت کرد.
 
او توضیحاتی را در مورد نحوه برگزاری و آموزش این تکنولوژی انجام داد و گفت: این کلاس‌ها کمک خواهد کرد که داوری فوتبال ایران پیشرفت کند. البته به این معنی نیست که اشتباهات داوری به صفر می‌رسد و شاهد اشتباهی در داوری نخواهیم بود.

پس از صحبت‌های ممبینی، نوبت به ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال رسید که دقایقی برای داوران صحبت کند. او ضمن تشکر از حضور سوبخیدین در این کلاس‌ها اضافه کرد: حضور VAR در داوری فوتبال ایران می‌تواند قدم جدیدی در حوزه داوری باشد و آموزش خوب داوران توسط مدرسان بین‌المللی، سطح این حوزه را به داوری جهانی فوتبال نزدیک کند.

پس از این صحبت‌ها، سوبخیدین مالزیایی میکروفون را در اختیار گرفت و دقایقی برای داوران صحبت کرد. او درباره این کلاس‌ها گفت: پروسه یادگیری VAR و گرفتن مدرک این تکنولوژی زمان‌بر است و نیاز به همکاری داوران و پافشاری آن‌ها در این مسیر دارد.
 
این‌گونه نیست که یک‌دفعه مدرکی تحویل داوران شود و این کار به سرعت انجام شود. ایران در سال‌های اخیر، داوران خوبی مانند علیرضا فغانی و حسن کامرانی‌فر در عرصه جهانی داشته و با این وجود داوری ایران پتانسیل بالاتری برای داشتن نمایندگان بیشتر در این عرصه دارد.

زمانی که صحبت‌های سوبخیدین تمام شد تمام حاضرین و داوران این کلاس در محل هتل آکادمی عکسی به یادگار گرفتند و سپس دوباره در محل کلاس حضور یافتند تا با آموزش مدرس مالزیایی، کلاس کمک داور ویدئویی به صورت رسمی آغاز شود. در این کلاس علاوه بر داوران منتخب کشور چند ناظر برجسته از جمله مسعود مرادی، هدایت ممبینی و محمد فنایی حضور دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما