شناسهٔ خبر: 34268454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس نیجریه شش تن از شیعیان این کشور را به قتل رساند

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پلیس نیجریه در جریان حمله به معترضان به وضعیت نامناسب "ابراهیم زکزاکی" رهبر شیعیان این کشور در زندان، شش تن از آنها را کشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه نوشت: دست کم ۶ تن از شیعیان نیجریه در درگیری با پلیس نیجریه در "ابوجا" پایتخت این کشور جان خود را از دست دادند. پلیس در جریان حمله به معترضان به وضعیت شیخ زکزاکی در زندان از گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور استفاده کرده است.

این حادثه آخرین خشونت مرگبار دولت نیجریه در واکنش به اعتراضات شیعیان نیجریه به بازداشت شیخ زکزاکی رهبر مذهبی این کشور است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، صدها معترض "جنبش اسلامی نیجریه" در جریان راهپیمایی‌ها در این کشور خواهان آزادی زکزاکی شده اند که از دسامبر (آذر - دی) ۲۰۱۵ توسط نیروهای دولت نیجریه بازداشت شده است.

خبرگزاری فرانسه در حالی آمار کشته شدگان اعتراضات اخیر شیعیان در نیجریه را شش تن گزارش داده که جنبش اسلامی این کشور این تعداد را ۱۱ نفر اعلام کرده است.

عفو بین الملل در واکنش به حوادث اخیر در نیجریه، اقدام پلیس این کشور در برخورد خشونت آمیز با معترضان را با عنوان "استفاده بی ملاحظه از زور" محکوم کرد.

"شیخ ابراهیم زکزاکی" ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله در شهر زاریا زخمی و توسط ارتش بازداشت و زندانی شد.
تاکنون ۷ فرزند (۶ پسر و یک دختر) از ۹ فرزند علامه شیخ زکزاکی به مقام رفیع شهادت نائل شده‌اند.

نظر شما