شناسهٔ خبر: 34268387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در دست توسعه بودن گلخانه‌های استان کرمانشاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از در دست توسعه بودن گلخانه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه را ۵۱ هکتار عنوان کرد و گفت : در حال حاضر ۲۸.۵ هکتار گلخانه فعال در سطح استان داریم.

وی گفت : در حال حاضر سالانه حدود شش هزار تن محصولات خارج از فصل، هفت میلیون شاخه گل شاخه بریده و حدود دو میلیون نشاء در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

زارعی با بیان اینکه شش هکتار از وسعت گلخانه‌های استان به تولید گل شاخه بریده اختصاص دارد، گفت: هم اکنون شرایط لازم برای توسعه ۱۵ هکتاری سطح گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده در استان فراهم است، ضمن اینکه بازار مصرف این میزان تولید گل نیز برای استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ها برای توسعه سطح گلخانه‌های استان، اضافه کرد: در حال حاضر کار ساخت ۱۳ هکتار گلخانه در سطح استان در دست انجام است که عمده این گلخانه‌ها به تولید محصولات خارج از فصل اختصاص پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: عمده این گلخانه‌ها در شهرستان کرمانشاه و بخشی نیز در شهرستان‌های سنقر و کلیایی، صحنه، سرپل ذهاب و اسلام آباد در حال ساخت است که احتمالا حدود هفت هکتار از این میزان گلخانه تا پایان امسال وارد فاز تولید می‌شود.

زارعی اشاره‌ای هم به مجتمع گلخانه‌ای شهرستان اسلام آبادغرب داشت و افزود: این مجتمع قرار است در سه فاز و در مساحت ۵۶ هکتار ساخته شود که فاز اول آن با سطح یازده هکتار در دست ساخت بوده و احتمالاً تا نیمه ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به حمایت از توسعه گلخانه‌ها در استان، گفت: به افراد متقاضی که زمین و آب کافی برای توسعه گلخانه‌ها داشته باشند، تسهیلات ارزان قیمت اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که به توسعه گلخانه‌ها اختصاص پیدا می‌کند بدون محدودیت و با سود هفت درصد بوده که تنفس ۱۸ ماه و بازپرداخت پنج ساله خواهد داشت.

زارعی توسعه گلخانه‌ها را دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر میزان عملکرد گلخانه‌های تولید گل شاخه بریده استان تولید ۷۰۰ شاخه گل در هکتار و این میزان برای محصولات خارج از فصل ۳۰۰ تن در هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خواست برای سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه‌ها در استان برنامه ریزی کنند .

 

 

انتهای پیام/د

۲۸.۵ هکتار گلخانه فعال در سطح استان داریم

 

نظر شما