شناسهٔ خبر: 34268364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تلاش رئال مادرید برای حل مساله مالی با باشگاه چینی

دردسر جدید برای بیل: مالیات سنگین در چین

آ اس می‌گوید مسائل مالی حل نشده بین گرت بیل، رئال مادرید و باشگاه چینی که مقصد احتمالی او است باعث شده روند این انتقال به کندی پیش برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپانیایی آ اس در گزارشی درباره علت کند پیش رفتن روند انتقال گرت بیل، ستاره ولزی رئال مادرید به باشگاه چینی‌ای که خواهان به خدمت گرفتن او است، مسائل مالی بین سه طرف درگیر در این انتقال را عامل اصلی در کند شدن سرعت این پرونده نقل و انتقالاتی دانست.

 

گرت بیل می‌خواهد رئال را به عنوان بازیکن آزاد ترک کند تا در چین بتواند دستمزد بالاتری بدست آورد، باشگاه چینی مقصد او هم به دلیل اینکه در فوتبال چین هر باشگاه به ازای جذب بازیکنی خارجی باید 100درصد مبلغ پرداختی خرید او را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند، مایل است بدون پرداخت وجهی به رئال، بیل را بدست بیاورد. اما از سوی دیگر رئال مایل نیست بدون دریافت هیچ مبلغی از خیر گرت بیل بگذرد. هر چند راحت شدن از پرداخت دستمزد سالانه 17 میلیون یورویی گرت بیل به خودی خود، انگیزه قابل توجهی برای رئال به حساب می‌آید.

 

 

درحالیکه جاناتان بارنت، مدیر برنامه‌های بیل برای امضای هر چه سریعتر قرارداد انتقال او به باشگاه چینی تلاش می‌کند، رئال مصمم است در ازای این انتقال مبلغی از این باشگاه دریافت کند. البته رئال معتقد است در سالهای حضور گرت بیل موفق شده به اندازه سرمایه‌گذاری خود بر روی او، دریافتی داشته باشد اما با توجه به قصد رئال برای  تقویت بیشتر تیم  خود، بدست آوردن چند میلیون یورو از انتقال بیل می‌تواند امتیاز تلقی شود.

 

اما مشکل اینجا است که در فوتبال چین، اگر انتقال یک بازیکن خارجی به مبلغی بیش از 5.7 میلیون یورو انجام شود، باشگاه باید 100درصد مبلغ خرید او را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند. یعنی اگر باشگاه جیانگ‌سو برای خرید بیل 50 میلیون یورو به رئال بپردازد باید 50 میلیون یوروی دیگر نیز به دولت چین پرداخت کند و این هزینه‌ای است که از عهده این باشگاه چینی برنمی‌آید.

 

 

این قانون برای ممانعت از ولخرجی‌های بی حساب و کتاب باشگاه‌های چینی در سالهای اخیر وضع شده است. با توجه به این شرایط، منابع نزدیک به رئال مادرید به روزنامه آ اس گفته‌اند که این باشگاه به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جایگزین است تا در مورد انتقال بیل با باشگاه چینی به توافق برسد بدون اینکه در واگذاری او متحمل ضرر قابل توجهی شود.

 

آ اس می‌گوید یکی از راه‌هایی که می‌تواند معامله رئال مادرید و باشگاه چینی را جوش دهد تکیه بر روی پاداش‌های کلان به جای دریافت هزینه‌ای سنگین در ابتدای این انتقال است.

 

نظر شما