شناسهٔ خبر: 34268348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب:

شهدا تربیت یافته پای منابر بودند

حوزه/ معاون مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه بسیاری از انقلابیون مبارز، رزمندگان و شهدای ۸ سال دفاع مقدس از مخاطبان منابر وعظ و خطابه حجت الاسلام والمسلمین کافی(ره) بودند، گفت: آنچه که هنوز جایگاه خود را در بین مردم مومن و انقلابی حفظ کرده، منبر و خطابه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمدرضا اصغری در گفتگو با خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خطیب شهیر حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد کافی(ره)، گفت: منبرهای روشنگرانه و انسان ساز ایشان، در اوج خفقان و استبداد رژیم طاغوت، خواب راحت را از چشمان دستگاه پهلوی گرفته بود.

معاون مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه در زمانی که از در و دیوار این کشور زمینه گناه کردن فراهم بود تا دامن های پاک محبین اهل بیت(ع) را آلوده کنند، حجت الاسلام والمسلمین کافی(ره) در سنگر منبر بود، گفت: علی رغم محدودیت های رژیم طاغوت آنچه که سخنرانی های ایشان را در دل های مومنین انقلابی اثر گذار می کرد، اخلاص او بود.

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: قبل از انقلاب که دشمنان قسم خورده قرآن و اهل بیت(ع) کمر به همت نابودی نسل جوان داشت، حجت الاسلام والمسلمین کافی(ره) با نوای گرم خود حماسه می آفرید، گفت: او با سلاح بیان و فهم درد جوانان، با زبان عامیانه اما پر معنا، آموزه های دینی و تربیت مهدوی را به گوش طالبان معرفت می رساند.

وی تصریح کرد: آنچه که واعظ شهیر را یکه تاز مجالس و هیئات مذهبی نموده بود و مورد احترام عامه مردم بود، مردمداری، اخلاص، زهد،تقوا و روحیه امر به معروف و نهی از منکر بود.

معاون مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه اولین نغمه های نهضت اسلامی که توسط حضرت امام(ره) در مدرسه فیضیه شنیده شد و از مساجد، منابر و هیئات مذهبی پشتیبانی و حمایت شد، سهم عظیمی در سقوط رژیم طاغوت داشت، ابراز داشت: نقش حجت الاسلام والمسلمین کافی(ره) در مبارزه با طاغوت و تقویت انقلاب اسلامی بی بدیل بود.

وی  با بیان اینکه بسیاری از انقلابیون مبارز، رزمندگان و شهدای 8 سال دفاع مقدس از مخاطبان منابر وعظ و خطابه حجت الاسلام والمسلمین کافی(ره) بودند، گفت:  آنچه که هنوز جایگاه خود را در بین مردم مومن و انقلابی حفظ کرده، منبر و خطابه است.

حجت الاسلام اصغری در پایان گفت: روحانیت آگاه و انقلابی در طول تاریخ تشیع خاری در چشم دشمنان استعمارگر و استبداد داخلی و منشأ تربیتی در میان نسل جوان بوده اند.

نظر شما