شناسهٔ خبر: 34268285 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ملی پوش والیبال بانوان:

دست پر از کره باز خواهیم گشت/ مغرور نشده‌ایم

ساناز سلیمان آبادی

ملی پوش والیبال بانوان ایران پس از کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت کرواسی گفت: مغرور نشده‌ایم و برای رسیدن به هدف اصلی در کره جنوبی تلاش خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال بانوان در فاصله یک ماه تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تورنمنت کرواسی حاضر شد و به عنوان قهرمانی رسید. ملی پوشان دو دیدار تدارکاتی نیز در اسلوونی برگزار کردند و سپس راهی کرواسی شدند.

شبنم علیخانی ملی پوش ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور در تورنمنت کرواسی و اسلوونی گفت: برای بار دوم به اسلوونی رفتیم. اردوی مرتب و منظمی برگزار شد و دو بازی تدارکاتی با دو نماینده چین برگزار کردیم. پس از آن برای حضور در تورنمنت کرواسی عازم این کشور شدیم و در پایان عنوان قهرمانی را کسب کردیم. اینکه گفته می شود تیم های باشگاهی در این مسابقات حضور داشتند و هم اندازه تیم های ملی قوی محسوب نمی شدند، استدلال درستی نیست چرا که این تیم ها بازیکنان خارجی خوبی در اختیار داشتند.

ملی پوش والیبال بانوان در ادامه خاطرنشان کرد: چین جزو کشورهای مطرح در والیبال زنان است که اگر همزمان ۱۰ تیم به مسابقات اعزام کند، هیچ اختلافی از نظر فنی با هم نخواهند داشت و کاملاً مشابه هستند. در دو بازی تدارکاتی با نمایندگان چین در اسلوونی مغلوب شدیم اما به اهدافی که می خواستیم دست یافتیم.

وی افزود: برای نخستین بار بود که به تورنمنت کرواسی اعزام می شدیم. تیم های باشگاهی و ملی در آن حضور داشتند. تیم کرواسی با بازیکنان ملی پوش در مسابقات شرکت کرد. تیم های چین چند بازیکن ملی پوش در اختیار داشتند. نماینده ژاپن دو بازیکن از آمریکا و یک بازیکن از مکزیک داشت. در واقع سطح بازی ها اصلاً پایین نبود و اینگونه نیست که بگوییم تیم ملی ایران با شکست تیم های باشگاهی، خوشحال است.

علیخانی تصریح کرد: سطح فنی و کیفی مسابقات بالا بود، چیزهای بسیار ی آموختیم و بازی های زیبایی به نمایش گذاشتیم. به عنوان یک بازیکن خوشحال هستم چرا که حسی دارم که ما را به هدفمان نزدیک می کند. مسابقات مهم جام ملت ها را کمتر از ۲۵ روز آینده در کره در پیش داریم و ما پس از شکست نمایندگان ژاپن و چین به اهدافمان بسیار نزدیک شدیم. نمایندگان چین جزو بی نظیرترین تیم ها در این تورنمنت بودند.

ملی پوش والیبال بانوان خاطرنشان کرد: برای دومین بار عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را به دست آوردم و این یکی دیگر از اتفاقات خوب این تورنمنت بود. این عنوان انرژی مثبت و انگیزه ای به من داد تا بتوانم در کره نیز جزو بهترین پاسورهای آسیا قرار بگیرم.

وی ادامه داد: تیم ملی نصف راه را طی کرده و هنوز برای رسیدن به هدف اصلی، ۵۰ درصد راه باقی مانده است. مطمئنم با یک نتیجه خوب از جام ملت ها باز خواهیم گشت. اصلاً مغرور نشده ایم. فقط اعتماد به نفسمان افزایش یافته است. در تورنمنت کرواسی توانستیم خودمان را محک زده و درس های بسیاری بیاموزیم.

نظر شما