شناسهٔ خبر: 34268253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نعیم قاسم: سفر امیرعبداللهیان به لبنان نشان دهنده حمایت تهران از مقاومت است

71579

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه اگر آمریکا جنگی علیه ایران آغاز کند تمام منطقه را فراخواهد گرفت افزود که سفر امیرعبداللهیان به لبنان نشان دهنده این است که ایران حامی و همراه مقاومت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با شبکه المیادین در رابطه با سفر حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس کشورمان در امور بین الملل به لبنان گفت که این سفر پیام روشنی دارد و آن پیام این است که ایران حامی و همراه مقاومت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ کس نمی‌تواند لبنان را به جزئی از معامله قرن تبدیل کند افزود: از مهم ترین نشانه‌های شکست معامله قرن عدم مشارکت فلسطینی‌ها در کنفرانس بحرین است.

معاون سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه دیدگاه های جنبش حماس با سوریه نزدیک شده است افزود: برای حزب الله مهم است که طرف های عضو محور مقاومت باهم در ارتباط باشند و ما برای نزدیکی روابط حماس و دمشق تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علیرغم تحولات اخیر امور درحال حرکت به سمت جنگ نیست افزود: اگر آمریکا جنگی علیه ایران آغاز کند تمام منطقه را فرا خواهد گرفت و در یک منطقه جغرافیایی محصور نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان اخیرا به لبنان سفر کرد و با مقامات عالی رتبه لبنانی از جمله سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

همانطور که شیخ نعیم قاسم معتقد به نزدیکی روابط حماس و دمشق است، یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی در رابطه با سفر هیات عالی رتبه حماس به تهران گفت که هدف از این سفر تنها تقویت روابط نیست بلکه طبیعتا در این سفر یک مساله سیاسی نیز مطرح است و آن تلاش جنبش حماس برای درخواست کمک از روسیه و ایران برای از سرگیری روابط با سوریه است زیرا تهران و مسکو هستند که می توانند در بازگشت روابط میان حماس و سوریه نقش ایفا کنند.

هیات عالی رتبه جنبش حماس روز شنبه به ریاست صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه وارد تهران شد و با مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیش از این با اعلام اینکه این سفر چند روزه خواهد بود گفت: امیدواریم این سفر نتایج مهمی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم سوریه بار دیگر قدرت خود را به دست بیاورد تاکید کرد که جنبش حماس هیچ‌گاه در امور داخلی سوریه دخالت نکرده و نخواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما