شناسهٔ خبر: 34268020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الجزیره:

توقیف نفتکش انگلیسی، ضعف نظامی این کشور را آشکار کرد

توقیف نفتکش انگلیسی ضعف نظامی انگلیس و ناتوانی این کشور در تأمین تردد کشتی های انگلیسی در خلیج فارس یا دیگر مناطق جهان را آشکار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره, توقیف نفتکش انگلیسی، ضعف توان نظامی این کشور را آشکار کرد. 

العیاشی جابو خبرنگار الجزیره در لندن در گزارشی گفت: پس از چند نشست کمیته اضطرار امنیتی دولت انگلیس و بررسی پیامدهای بحران با ایران، لندن تصمیم گفت به رایزنی با متحدان خود برای کاهش تنش با تهران ادامه دهد و برای تشکیل نیروی مشترک دریایی اروپایی برای تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس جدا از پیشنهاد آمریکا، تلاش کند. پخش این تصاویر از نفتکش توقیف شده انگلیسی در بندرعباس نشان می دهد ایرانی ها شبیه شیوه ای که نیروهای دریایی انگلیس، نفتکش ایرانی را نزدیک سواحل جبل الطارق، توقیف کردند، عمل کردند. اما پرچم ایران را بر فراز آن نصب کردند که بعضی از ناظران آن را اقدام عمدی برای تحقیر انگلیسی ها دانستند. با این وجود، مقامات انگلیسی اصرار دارند که بین دو مورد (توقیف نفتکش ها)‌ تفاوت ریشه ای وجود دارد.
در ادامه این گزارش آمده است: توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، همچنین ضعیف شدن توانایی های نظامی انگلیس و ناتوانی این کشور در تأمین تردد کشتی های انگلیسی در خلیج فارس یا دیگر مناطق جهان را آشکار کرد. قدرت نیروی دریایی انگلیس در 15 سال گذشته، نصف شده است. کارشناسان انگلیسی معتقدند حل ریشه ای این بحران، مستلزم پایبندی اروپا به توافقنامه هسته ای ایران و تلاش جدی برای تغییر موضع آمریکاست.
<div id="video-display-embed-code_3757472"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2482234/3757472?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما