شناسهٔ خبر: 34267995 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضع آب و هوا

شمال کشور خنک‌تر می‌شود

کارشناس هواشناسی: نفوذ هوای خنک، نوار شمالی کشور را امروز و فردا خنک‌تر می‌کند، اما اواخر هفته دوباره دمای هوا افزایش می‌یابد

صاحب‌خبر -

مرتضی ضرابی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در نیمه جنوبی و مرکز کشور تغییرات دمایی جدی نخواهیم داشت و افزایش اندک دمای هوا پیش بینی می‌شود.
وی گفت: عصر امروز و فردا در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی و غربی کرمان، بخش‌هایی از استان هرمزگان و جنوب و شرق استان فارس شرایط برای رگبار و رعد و برق مهیا خواهد بود و می‌تواند موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و رواناب‌ها شود.

<div id="video-display-embed-code_3757458"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2482229/3757458?width=350&height=250"></script></div>

ضرابی گفت: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان نیز از دیروز شدت پیدا کرده است و فردا هم شدید خواهد شد و در جاده‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان وبلوچستان و مناطق شرقی یزد و استان کرمان خیزش گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و اخلال در تردد جاده‌ها می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین وزش باد و خیزش گرد و غبار را در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، سمنان و جنوب تهران پیش بینی کرد.
وی گفت: عصر امروز بارش‌هایی در ارتفاعات البرز مرکزی و در بخش‌هایی از استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان خواهیم داشت.

نظر شما