شناسهٔ خبر: 34267808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رقابت 27 هزار نفری دانش آموزان استان سمنان در جشنواره نوجوان خوارزمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان از شرکت بیش از 27 هزار نفر از دانش‌آموزان این استان در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، حسین رشیدی در پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در استان سمنان اظهار کرد: اجرای متوازن سند تحول بنیادین بر اساس برنامه ششم توسعه راهبرد اصلی آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: عدالت و کیفیت دو واژه اصلی هستند که در سند تحول بنیادین بیشترین فراوانی را دارند.

معاون آموزش متوسطه استان سمنان ادامه داد: استراتژی آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی در تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

رشیدی بیان کرد: طرح ایران مهارت با پوشش 34 درصدی دانش آموزان ( 17 درصد بالاتر از میانگین کشور) در استان سمنان در حال اجراست.

وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی از موارد کلیدی در سند تحول است که در 6 محور و در چهار سطح برگزار می‌شود. امسال بیش از 27 هزار نفر از دانش‌آموزان استان سمنان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کرده‌اند که از این بین، 11 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

رشیدی بیان کرد: فرهنگ کار بر اساس تولید و کارآفرینی اصلاح خواهد شد که سرآغاز آن، برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی و ایران مهارت است.

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، تلاش ما بر این است که دانش‌آموز به دانش‌پژوه و مدرسه به مدرسه پژوهش‌محور تبدیل شود و فرصت یادگیری، فرصت مهارت و فرصت انتخاب و تصمیم‌گیری درست به دانش آموزان را بیاموزیم.

نظر شما