شناسهٔ خبر: 34267715 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت بازرگانی، محلی برای ردوبدل کردن امتیاز و سیاست‌بازی بین دولت و مجلس است/ نمایندگان در آستانه انتخابات به دنبال کارهای پوپولیستی هستند

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت:اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که فرصت آزمون و خطا نداریم. از طرف دیگر انتخابات مجلس نزدیک است و برخی نمایندگان برای بیشتر دیده شدن و تبلیغات، از حرف‌ها و عملکردهای پوپولیستی بهره می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، احیای دوباره این وزارتخانه و گرفتن مسولیت‌های واردات و صادرات از وزارت جهاد و صنعت گفت: اینگونه تصمیم‌های کلان باید با مطالعه و بررسی کارشناسی دقیق صورت بگیرد نه اینکه فقط به واسطه فشار دولت و رئیس جمهور آن هم در شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار دارد و تاکنون چنین شرایطی را تجربه نکرده است.

وی ادامه داد: هنگام انحلال وزارت بازرگانی، شرکت بازرگانی دولتی که یکی از مهمترین بخش‌های کشور در حوزه واردات و تامین اقلام اساسی بود به وزارت کشاورزی و افردای که تاکنون کار بازرگانی نکرده بودند منتقل شد، افرادی که قرار نبود این قبیل کارها را انجام دهند و هیچ گونه آشنایی با امور بازرگانی ندارند و هنوز هم نتوانستند به خوبی از پس این کار بر بیایند.

شریعتی افزود: اگر معاونت‌هایی که مربوط به این حوزه بودند اعم از آنهایی که در وزارت صمت و کشاورزی  مشغول بودند به درستی کار خود را انجام داده بودند، می‌شد با این استدلال که اکنون، زمان دادن قدرت و اختیارات بیشتر به این حوزه است، این تفکیک را انجام داد. اما وضعیت بازار و واردات و صادرات کشور چیز دیگری می‌گوید، هرچند آقایان دلیل درست انجام ندادن وظایف خود را تحریم‌ها اعلام می‌کنند. جالب آنکه حالا می‌خواهیم به همین افراد قدرت و اختیارات بیشتری بدهیم.

وی ادامه داد: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که فرصت آزمون و خطا نداریم، از طرف دیگر انتخابات مجلس نزدیک است و برخی نمایندگان برای بیشتر دیده شدن و تبلیغات، از حرف‌ها و عملکردهای پوپولیستی استفاده می‌کنند و حالا یک وزارتخانه صفر کیلومتر که احتیاج به وزیر، معاون و مدیر کل جدید دارد، وارد سپهر سیاسی کشور می‌شود و دوباره باند بازی و جناح بازی شروع خواهد شد و در این بین فقط بازرگانان هستند که قربانی می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران تصریح کرد: فراموش نکنیم این نمایندگان همان افرادی هستند که هنگام اعلام برنامه‌های وزیر برای سنگین‌ترین وزارتخانه دولت و برای زودتر رفتن به خانه، شروع به فرستادن صلوات کردند.

نظر شما