شناسهٔ خبر: 34267339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فردا با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین انجام می‌شود؛

آغاز افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در کردستان/ افتتاح مرکز جامع بهداشت روستای پایگلان به نمایندگی از 4 هزار و 500 پروژه کشوری

فردا رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای آغاز افتتاح 4500 پروژه محرومیت زدایی بسیج به کردستان سفر می کند و به صورت نمادین از پروژه مرکز جامع بهداشت روستای پایگلان سروآباد پرده برمی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، 13 بهمن سال گذشته مراسم سراسری آغاز عملیات اجرایی 40 هزار پروژه عمرانی زود بازده با رویکرد آب و اشتغال در روستاها و مناطق محروم کشور با شعار دست در دست مردم و پنجه در پنجه ی شیطان برگزار شد.

سهم استان کردستان از این 40 هزار پروژه، 1200 پروژه است که توسط چهار ضلع، مردم، خیرین، دولت، سپاه و بسیج اجرا می گردد.

از این 1200 پروژه، 136 مورد آن اکنون آماده بهره برداری است و قرار است فردا به نمایندگی از 4500 پروژه محرومیت زدایی در سراسر کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در کردستان افتتاح شود. مراسم نمادین این افتتاحیه در روستای پایگلان شهرستان سروآباد و بهره برداری از مرکز جامع بهداشت این روستا می باشد.

علی اصغر عزیزی فر در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه بسیج سازندگی استان در طول 8 سال گذشته توانسته است بیش از 6 هزار پروژه ی محرومیت زدایی را اجرا و به بهره برداری برساند و از این حیث کردستان رتبه ی نخست محرومیت زدایی را در کشور دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان کردستان با اشاره به حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در مراسم افتتاح مرکز جامع بهداشت روستای پایگلان، عنوان کرد: این طرح فردا به نمایندگی از 136پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی و به نمایندگی از 4500 پروژه کشوری افتتاح می شود.

عزیزی فر گفت: دکتر جمالی نژاد معاون وزیر کشور در این سفر، سردار سلیمانی را همراهی خواهد کرد.

رئیس بسیج سازندگی استان کردستان افزود: سردار سلیمانی پس از ورود به کردستان در مراسم غبارروبی گلزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا حضور می یابد و پس از آن بلافاصه توسط بالگرد هوایی به روستای پایگلان خواهد رفت و در مراسم افتتاحیه حضور می یابد.

عزیزی فر با اشاره به عناوین این 136 پروژه محرومیت زدایی گفت: 26 پروژه خانه محروم، پارک محله، مرمت مسجد، خانه بهداشت در سنندج، 3 مورد مرمت مسجد و خانه بهداشت در بانه، 24 مورد خانه محروم و مرکز بهداشت در بیجار، 5 مورد خانه محروم در دهگلان، 24 مورد خانه محروم در دیواندره، 6 مورد خانه محروم، خانه عالم و مرکز سلامت در سروآباد، 16 مورد خانه محروم و ساخت مسجد در سقز، 14 مورد خانه محروم و آبرسانی روستایی در قروه، 8 مورد خانه محروم در کامیاران و 10 مورد خانه محروم در مریوان جمعاً با اعتباری به مبلغ 16 هزار و 800 میلیون ریال این پروژه ها را شامل می‌شوند.

گفتنی است که در این طرح، سپاه های استانی در نظر دارد 40 هزار پروژه زود بازده، عام المنفعه، محبوبیت زا و محرومیت زدا را با رویکرد آب و اشتغال یعنی ایجاد زیرساخت های آب و اشتغال، راه اندازی و آغاز به کار کند.

انتهای پیام/

نظر شما