شناسهٔ خبر: 34266332 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ستاری:

اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است

نمایندگی خراسان شمالی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اداره کشور با خام فروشی غیرممکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دیگر نمی‌شود کشور را با خام فروشی اداره کرد و با فرهنگ پولداری نمی‌توان اقتصاد را پیاده‌سازی کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت هیچ بچه پولداری با واسطه پول پدر، به جایی نمی‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجام پژوهش بر عهده دولت نیست، اظهار کرد: البته فراهم کردن تجهیزات پژوهشی از وظایف دولت است.

ستاری بیان کرد: پژوهشی که 100 درصد پول آن از طریق دولت تامین شود، محصولی از آن برای مردم تولید نمی‌شود و خروجی آن، محصول نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم پژوهش‌های انجام شده منجر به تولید محصول شود، باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد و بخش خصوصی در آن جایی داشته باشد.

ستاری با بیان اینکه پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیروی انسانی تحصیل‌کرده است، خاطرنشان کرد: حمایت از جوانان تحصیل‌کرده باید در راس امور استان خراسان شمالی قرار بگیرد. ‌

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که محور اصلی اکوسیستم اقتصادی دانشگاه‌ها هستند، گفت: دانشگاه محور اقتصاد و جزئی از جامعه است.

وی افزود: دانشگاه‌هایی که فکر می‌کنند با پول دولت به جایی می‌رسند، اشتباه است و باید بدانند که با پول دولت سقف آروزهایشان کوتاه است.

ستاری ادامه داد: تعهد ما در دانشگاه‌ها این نیست که دانشجویان در کلاس درس فقط حضور پیدا کنند و درس بخوانند و مدرکی بگیرند و نمی‌توانیم آدمی را در دانشگاه بسازیم که نمی‌داند بعد از فارغ التحصیلی چه کاری انجام دهد.

معاون علمی رئیس جمهور اظهار کرد: ما پژوهش انجام می‌دهیم تا مشکل مردم را حل کنیم و درس نمی‌خوانیم که مشکل آمریکا و کانادا را حل کنیم، باید درس بخوانیم تا مشکل مردم را حل کنیم.

انتهای پیام

نظر شما