شناسهٔ خبر: 34266222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

اولین اجلاس شبکه نخبگان حقوقی و قضایی برگزار می شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، از برگزاری اولین اجلاس شبکه نخبگان حقوقی و قضایی در شهر مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی بهرامیان روز سه شنبه با ارائه گزارشی از روند شکل گیری سازمان بسیج حقوقدانان به خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان در سال ۸۸ تشکیل شده است و بالغ بر ۴۵ هزار عضو شامل قضات، وکلا، اساتید حقوق، سردفتران، نمایندگان حقوقی وزارت خانه ها، کارمندان حقوقی و قضایی و همچنین کسانی که تحصیلات تکمیلی حقوق و فقه حقوق دارند، جزو جامعه هدف سازمان بسیج حقوقدانان هستند.

وی افزود: این افراد در مراکز ملی مانند قوه قضاییه، وزارت دادگستری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و در ۳۲ مرکز به عنوان دفتر سازمانی مستقل در استان ها همکاری دارند.

بهرامیان اضافه کرد: حدود ۲۰۰ کانون در سراسر کشور زیرمجموعه سازمان های استانی فعالیت دارند و مهمترین ماموریت ما کمک به اسلامی شدن دستگاه حقوقی و قضایی کشور، تلاش برای تحقق اولویت های حقوقی و قضایی رهبر معظم انقلاب، کمک به کاهش جرائم، آموزش همگانی حقوق، مشاوره های حقوقی، معاضدت ها، احیای حقوق عامه و ترویج فرهنگ قانون مداری است.

وی اظهار داشت: دفاتر استان ظرف یک سال گذشته در خصوص آسیب شناسی نهایی در دو بخش اندیشه ورزی و نقش آفرینی حقوقدانان انقلابی در صنوف مختلف از قضات و وکلا گرفته تا سردفتران و اساتید حقوق در مشهد گردهم می آیند و ضمن توانمندسازی به مساله آسیب شناسی بومی و ملی خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: قرار است در این همایش ها نتیجه بررسی های صورت گرفته برای کمک به تحول در دستگاه قضایی و احیای حقوق عامه، بازاندیشی شود.

نظر شما