شناسهٔ خبر: 34265844 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تعرفه دستگاه استخراج ارزهای دیجیتالی به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد

حسین مرادی / mehrnews

صاحب‌خبر -

گمرک ایران دستورالعمل تعرفه دستگاه استخراج ارزهای دیجیتالی را به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد. این اتفاق نشان می‌دهد هیئت دولت به صورت جدی در حال پیگیری موضوع استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتالی است.

اخیرا شواهد حاکی از آن بوده که هیئت دولت به صورت جدی در حال پیگیری موضوع استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتالی است و در همین رابطه نیز گمرک ایران ردیف تعرفه گمرکی دستگاه استخراج رمز ارز را به صورت یک بخشنامه به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرده است. در حال حاضر با توجه به اینکه تعرفه گمرکی و قابلیت واردات قانونی این دستگاه از گمرک اعلام شده است، باید منتظر بمانیم تا دولت مصوبه ماینینگ را به تصویب برساند. چنین موضوعی باعث خواهد شد این فضا قانونی شده و با آماده بودن زیرساخت‌های مورد نیاز از سوی امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و وزارت نیرو این صنعت نیز تعیین و تکلیف شود.

اطلاعیه گمرک درباره دستگاه استخراج ارزهای دیجیتالی

طبق اطلاعیه‌ای که گمرک جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 تیر 98 به ستاد‌های نظارت و گمرکات اجرایی ارسال کرده است، دستگاه استخراج ارز رمزها تحت عنوان ماینر در ردیف گمرکی 84719090 قرار خواهند کرد و در همین ردیف گمرکی ترخیص می‌شود. گفتنی است معمولا در ردیف گمرکی 84719090 دستگاه‌های کارتخوان، پین پد یا رمزخوان‌ها و سیار ابزارهای بانکی قرار دارند.

دستگاه استخراج ارزهای دیجیتالی

نظر شما