شناسهٔ خبر: 34265399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ذوب‌آهن کار خاصی در نقل و انتقالات انجام نداد؛ به‌جز پرسپولیس و استقلال به سایر آسیایی‌ها توجه نمی‌شود

سرمربی سال‌های گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن اسکلت اصلی خود را حفظ کرده اما به جز این مورد در فصل نقل و انتقالات چندان کار خاصی نکرده‌اند و فکر نمی‌کنم این عملکرد برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا کافی باشد.

صاحب‌خبر -

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با انتقاد از عملکرد تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات انجام داد این بود که توانست بازیکنان فصل گذشته را به جز مظاهری و حسینی نگه داشته و اسکلت اصلی را حفظ کند تا ترکیب تیمی‌اش حفظ شود. اما به جز این مورد در فصل نقل و انتقالات چندان کار خاصی نکرده‌اند و تنها 2 بازیکن خارجی را جذب کردند و در مجموع فکر می‌کنم این کار برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا خیلی کافی نباشد. با این تفاسیر می‌‌توان گفت ذوب‌آهن تلاش کرده است اسکلت اصلی‌اش را حفظ کند و اگر بتوانند هماهنگی فصل قبل‌شان را ارتقاء دهند، می‌توانند تیم خوبی باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا ذوب‌آهن برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به درستی تقویت شده است، گفت: خیر؛ ذوب‌آهن 2 بازیکن بسیار خوب خود را از دست داده است؛ به‌خصوص مظاهری که می‌توانست بسیار تأثیرگذار باشد، حسینی هم بازیکن موثری بود. البته غیبت حسینی را می‌توان جبران کرد، اما دروازه‌بان پست بسیار حساسی است و امیدوارم بتوانند خلاء نبود مظاهری را پوشش دهند. در لیگ قهرمانان آسیا تیمی که بخواهد در این مرحله شرکت کند اصلاً کار ساده‌ای نخواهد داشت.

سرمربی سال‌های گذشته ذوب‌آهن در ادامه غیبت 3 بازیکن سرباز ذوب‌آهن در تمرینات را آسیب‌زننده خواند و خاطرنشان کرد: در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا، اگر تیمی بخواهد در 3 جبهه بجنگد، باید نیمکت قوی داشته باشد و از پشتوانه و نفرات خوبی بهره بگیرد. غیبت 3 بازیکن سرباز در هفته‌های گذشته قطعاً می‌تواند برای ذوب‌آهن آسیب‌زننده باشد و حضور آنها می‌تواند نیمکت ذوب‌آهن را تقویت کند و بازیکنان بهتری را در اختیار تیم بگذارد که خوشبختانه به این تیم بازگشته‌اند.

وی درباره نقاطی که ذوب‌آهن نیاز به تقویت داشت، تصریح کرد: ذوب‌آهن در خط دفاع نیاز به یک مدافع وسط باتجربه داشته و علاوه بر آن به یک هافبک جنگنده و یک مهاجم تمام‌کننده خوب نیز نیاز داشتند، اما اصلی‌ترین پست دروازه‌بان بود که نمی‌دانم به جای مظاهری قصد استفاده از صادقی را دارند و یا جایگزین بهتری را آورده‌اند.

کربکندی درباره روند آماده‌سازی ذوب‌آهن اضافه کرد: ذوب‌آهن به اردوهای خارج از کشور نرفت و حُسن اردوهای خارج از کشور این است که بازیکنان را شبانه‌روزی در اختیار داشته و تیم از حواشی دور خواهد بود. البته ذوب‌آهن یک تیم بدون حاشیه است و چون تمرینات تیم را دنبال نکرده‌ام، نمی‌توانم بگویم روند آماده‌سازی کافی بوده است یا خیر، اما قطعاً برای رسیدن به آن هدف بزرگ در لیگ قهرمانان باید آمادگی خوبی را پیدا کنند.

وی درباره شانس موفقیت این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: ذوب‌آهن قطعاً در لیگ قهرمانان کار سختی پیش‌رو دارد و حتی تیم‌های بزرگ ما نیز در مراحل بالا با مشکل مواجه شدند. به نظر من رسیدن پرسپولیس به فینال رقابت‌های فصل گذشته با توجه به کمبود مهره‌ای که داشت، یک اتفاق بود. تیمی که اصلاً شرایط خوبی نداشت و با کمبود مهره مواجه بود، توانست خوب نتیجه بگیرد، اما در نهایت فینال را واگذار کرد. تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان شرایط سختی دارند و هرچه به مراحل بالاتر برسند، کار سخت‌تری خواهند داشت و شانس موفقیت آنها خیلی زیاد نیست.

سرمربی سال‌های گذشته ذوب‌آهن افزود: تیم‌های عربی با بازیکنان خوب خارجی خود، تعادل بین تیم‌ها را به‌هم می‌زنند. تیم‌های ایرانی برای مقابله، باید سرمایه‌گذاری بهتری انجام دهند و بازیکنان بزرگ‌تری را به خدمت بگیرند که بعضاً این کار را نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که ذوب‌آهن می‌تواند در فصل آینده جزو تیم‌های مدعی لیگ باشد، گفت: این بستگی به شرایط سایر مدعیان و نحوه شروع تیم‌ها دارد و به نمی‌شود از الان پیش‌بینی کرد چه اتفاقی رخ خواهد داد. در هر فصل یک‌سری از تیم‌ها شگفتی‌ساز خواهند شد و اگر ذوب‌آهن شروع خوبی داشته باشد، می‌تواند موفق شود. اگر در شروع بتوانند امتیازات خوبی بگیرند، می‌توانند روند خوب و رو به رشدی داشته باشند، در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

کربکندی با انتقاد از بی‌تفاوتی مسئولان ورزش نسبت به تیم فوتبال ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا، از عدم حمایت آنها گلایه و خاطرنشان کرد: زمانی که پای پرسپولیس یا استقلال در میان نباشد، دیگر کسی به وضعیت دیگر نماینده‌ها چندان توجه نمی‌کند.

وی تأخیر در آغاز لیگ را برای تیم‌های حاضر در رقابت‌ها مضر دانست و اظهار داشت: تأخیر در شروع لیگ به برنامه‌ریزی تیم‌ها برای آماده‌سازی لازم ضربه می‌زند. تیم‌ها خودشان را برای یک تاریخ مشخص آماده می‌کنند و وقتی که این زمان تغییر می‌کند، قطعاً تاثیر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

نظر شما