شناسهٔ خبر: 34264369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم کنترل گندم خروجی از استان اردبیل/هزینه خرید گندم کشاورزان به موقع پرداخت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: انتقال گندم به سایر استان‌های کشور باید براساس مجوز و بارنامه انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه شورای آرد و نان و خرید گندم بر اساس اعلام شرکت غله تاکنون 150 هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به مدت مشابه در استان 47 درصد و در سطح کشور 9 درصد کاهش یافته  است.

وی افزود: خروج گندم از استان باید کنترل شده و لازم است انتقال گندم به سایر استان‌های کشور براساس مجوز و بارنامه انجام شود.

معاون استاندار با تاکید بر انجام نظارت‌های لازم توسط دستگاه‌های مربوطه از قبیل راهداری و نیروی انتظامی گفت: در صورت خروج گندم از استان میزان ذخیره‌سازی در داخل استان با مشکل مواجه می‌شود.

عزیزی ادامه داد: اگر ذخیره‌سازی گندم در داخل استان کمتر از 200 هزار تن باشد برای تامین گندم مورد نیاز مجبور به بازگشت گندم‌های خارج شده خواهیم بود و این اقدام هزینه‌های حمل و نقل را بر استان تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به کاهش میزان تولید گندم نسبت به برآورد انجام گرفته، دلیل این افت را نبود بارندگی مناسب در شمال استان عنوان کرد.

معاون استاندار اردبیل با تاکید بر پرداخت به موقع هزینه کشاورزان بابت گندم تحویلی بیان داشت: باید مبالغ محصولات فروخته شده کشاورزان در موعد مقرر پرداخت شود تا انگیزه خروج گندم برای فروش در سایر نقاط کاهش یابد.

عزیزی همچنین به سیلوهای موجود در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 350 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی در استان وجود دارد و این در حالی است که حدود 250 هزار تن گندم خریداری می‌شود.

عزیزی گفت: برخی سیلوهای احداث شده در استان توجیه اقتصادی ندارد و نباید مجوز احداث آن در گذشته صادر می شد.

انتهای پیام/3463/**

نظر شما