شناسهٔ خبر: 34264347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سیاهپوستان قربانیان اصلی احکام قضایی اشتباه در آمریکا/حقایقی تلخ درباره سرنوشت سیاهپوستان در پشت میله‌های زندان‎های آمریکا

مطالعات نشان می‌دهد سیاه پوستانی که در دادگاه‌های آمریکا قاتل شناخته می‌شوند ۷ برابر بیشتر به اشتباه در مقایسه با سفید پوستان مجرم شناخته می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که سیاه پوستان آمریکا به نسبت سفید پوستان در دادگاه‌های این کشور ۷ برابر بیشتر به اشتباه محکوم به قتل می‌شوند.
 
علاوه بر آن، در خصوص اتهامات مربوط به جرایم جنسی سیاه پوستان در مقایسه با شهروندان سفید پوست  ۳ برابر بیشتر احتمال دارد که حکمی اشتباه در این خصوص دریافت کنند.

نتایج این تحقیق بر اساس پروژه‌ای با نام "بی گناه " به دست آمده که در آن حقایق تلخی از سرنوشت سیاه پوستانی است که در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند و روش‌هایی که این افراد بی گناه برای مقابله با حکم اشتباه دادگاه استفاده می‌کنند تا بتوانند زنده بمانند. 
 
سیاه پوستان در آمریکا ۷ برابر بیشتر از سفیدان به اشتباه محکوم به قتل می‌شوند
بر اساس گزارش‌های "پروژه بی گناه"، از همان نخستین ارتباط سیاه پوستان در جامعه آمریکا با افسران پلیس تا نظام عدالت کیفری در دادگا‌های این کشور، سیاهان با رفتار‌های تبعیض آمیز و ناعادلانه رو به رو می‌شوند.
 
در توییتر هشتگ #سیاهان-پشت- میله- زندان از سرنوشت سیاهانی می‌گوید که با حکم نادرست قضات در آمریکا پشت میله‌های زندان گرفتار شده‎اند. این گزارش بر روی زندانیان سیاه پوستی متمرکز بود که از تلاش‌های "پروژه بی گناه " به نفع آنان بهره‌مند شدند.

علاوه بر آن، این پروژه به این موضوع اشاره می‌کند که یک سیاه پوست تبرئه شده در آمریکا بدین معناست که از تعداد ۳۶۵ نفر زندانی از تمام نژاد‌ها که حکم تبرئه آن‌ها صادر شده بود، ۲۲۲ نفر آن‌ها سیاه پوست بودند.
 
سیاه پوستان در آمریکا ۷ برابر بیشتر از سفیدان به اشتباه محکوم به قتل می‌شوند
در سال ۱۹۸۹، بی گناهی این زندانی سیاه پوست از طریق آزمایش " دی ان ‌ای " ثابت شد. در میان آنها، ۸۴ زندان سیاه پوست از مجموع ۱۶۴ زندانی از تمامی نژاد‌ها وجود داشت که بی گناهی آن‌ها اثبات شد.

ساموئل گروس، استاد حقوق دانشگاه میشیگان و ویراستار پروژه " فهرست ملی حکم تبرئه زندانیان " در نظرسنجی که جولای ۲۰۱۵ در واشنگتن پست به چاپ رسید گفت، " چند تن از زندانیان در دادگاه‌های آمریکا محکوم به ارتکاب جرم شده‎اند که اصلاً جرمی را مرتکب نشده بودند."
 
سیاه پوستان در آمریکا ۷ برابر بیشتر از سفیدان به اشتباه محکوم به قتل می‌شوند
استاد حقوق دانشگاه میشیگان می‌گوید بر اساس مطالعه‌ای که در سال گذشته در آن همکاری داشته نشان می‌دهد که ۴.۱ درصد از متهمانی که حکم اعدام آن‌ها در آمریکا صادر شده پس از مدتی بی گناهی آن‌ها ثابت شد. از هر ۲۵ زندانی که محکوم به اعدام شدند یک نفر از آن‌ها بی گناه شناخته شد.
 

او همچنین می‌گوید، حکم اعدامی که برای زندانیان در آمریکا صادر می‌شود به خوبی مکتوب می‌شوند. اما در مورد سایر پرونده‌های جنایی اطلاعات کافی برای تخمین زدن میزان اتهامات اشتباه در اختیار نداریم.
 
 
سیاه پوستان در آمریکا ۷ برابر بیشتر از سفیدان به اشتباه محکوم به قتل می‌شوند
 
به گفته این استاد حقوق، میزان اشتباه در این حکم‌ها ممکن است کمتر از حکم اعدام باشد. در آمریکا سالانه میلیون‎ها نفر محکوم به جرایم جنایی می‌شوند و بیش از ۲ میلیون نفر پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.
 
کارن تامپسون مسئول پروژه " بی گناه " می‌گوید، به افراد سیاه پوست در نظام کیفری آمریکا هرگز به چشم یک انسان بی گناه نگاه نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما