شناسهٔ خبر: 34264163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جریمه ۱۶ درصدی مشترکان پرمصرف آب در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران مشترکان پرمصرف آب در استان ۱۶ درصد جریمه خواهند شد و این پول صرف برنامه‌های مدیریت مصرف و بازسازی شبکه‌های فرسوده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مهدی هاشمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در استان وجود دارد که ۵۹۰ کیلومتر این خطوط عمری بالای ۳۵ سال دارد.

وی با اعلام اینکه ۸۲ درصد مشترکان آب شهری ماهانه کمتر از ۲۰ مترمکعب مصرف آب دارند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران مشترکان پرمصرف آب در استان ۱۶ درصد جریمه خواهند شد و این پول صرف برنامه‌های مدیریت مصرف و بازسازی شبکه‌های فرسوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه تا افق ۱۴۱۰ سرانه مصرف آب شهرهای استان باید از ۲۴۰ لیتر به ۲۰۸ لیتر کاهش یابد، عنوان کرد: به دلیل میزان بالای هدررفت آب و گسترش شبکه‌ها این مهم کار سختی است.

هاشمی‌مقدم عنوان کرد: سال گذشته شهرداری‌های استان مصرف آب خود را ۲۱ درصد کاهش دادند در حالی که سرانه فضای سبز در برخی شهرهای استان خراسان‌جنوبی پنج برابر استاندارد کشور است.

وی از کاهش سه درصدی مصرف آب در خراسان‌جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان داشت: مصرف آب در استان در چهار ماه نخست امسال ۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب آب بوده و این میزان مصرف، نشان می‌دهد خراسان‌جنوبی در مصرف بهینه آب در ردیف سوم کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بین مشترکان آب، مشترکان بخش‌های صنعتی، تجاری، اداری و فضای سبز نسبت به مشترکان بخش مسکونی در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری داشتند، تبیین کرد: پایین‌ترین مصرف سرانه آب شهری مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و یزد است و ۷۵ درصد مشترکان استان زیر الگوی مصرف هستند.

هاشمی‌مقدم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکj آب و فاضلاب شهری را کنترل شبکه توزیع و انتقال آب عنوان کرد و افزود: با کمک اعتبارات ملی قرار است سالانه ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر شبکه انتقال آب استان تعمیر و بازسازی شود تا هدر رفت آب کاهش یابد.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما