شناسهٔ خبر: 34264120 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

رسانه ملی گزارش عملکرد سالانه خود را منتشر کند

سرویس فرهنگی.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

سرویس فرهنگی

حاتمیان:

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است: رسانه ملی برای افزایش بودجه و گسترده کردن کار خود در بیرون از مرزها باید گزارش عملکرد سالانه خود را منتشر کند.

رسانه ملی گزارش عملکرد سالانه خود را منتشر کند عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است: رسانه ملی برای افزایش بودجه و گسترده کردن کار خود در بیرون از مرزها باید گزارش عملکرد سالانه خود را منتشر کند. https://cdn.icana.ir/d/019/201611105873033974.jpg https://cdn.icana.ir/d/019/201611105873033974.jpg رسانه,ملی,گزارش,عملکرد,سالانه,خود,را,منتشر,کند Icana Icana https://static.icana.ir/Fa/IMG/Logo.ico

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره نقش رسانه‌های برون‌مرزی در آشنایی مردم جهان با فرهنگ ایرانی –اسلامی گفت: گفت‌وگو یک راه حل مناسب برای شناخت فرهنگ‌ها از هم به شمار می‌آید و در عرصه جهانی بسیاری از مشکلات از این طریق حل می‌شود؛ شبکه‌های برون‌مرزی و برنامه‌های فرهنگی ایران برای مخاطب جهانی می‌تواند نشانگر ماهیت ایران باشد و باید در کنار برنامه‌های مربوط به دین و آیین به ظرفیت گردشگری و ابعاد فرهنگی و تاریخی کشور نیز توجه شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: از این رهگذر می‌توان باب‌هایی در زمینه گفت‌وگوی تمدن‌ها و گفت‌وگوی اندیشمندان و نخبگان ایرانی در اقصی نقاط جهان صرف نظر از مسائل سیاسی و زود گذر ایجاد کرد.

باید در قالب گردشگری، فیلم و سریال، زندگی و فرهنگ یک مسلمان را به نمایش بگذاریم

وی ادامه داد: در دین و تاریخ غنی ایران زمین به اندازه کافی از صلح، آرامش، برادری و برابری صحبت شده اما در هیچ جا چهره واقعی ایران را نشان نمی‌دهیم؛ مثلا نمی‌گوییم اولین نویسنده حقوق بشر ما بودیم و منشور کوروش به عنوان یکی از سرلوحه‌های حقوق بشریت است و در شرایطی که داعش و سایر گروهک‌های تروریستی به اسم اسلام به وحشی‌گری می‌پردازند، وظیفه شبکه‌های برون‌مرزی در خنثی‌سازی این جنایات بسیار سنگین است.

حاتمیان تاکید کرد: این کار نیاز به ظرافت‌های زیادی دارد و صرف استفاده از مبلغین مذهبی و روحانیون نمی‌تواند کارساز باشد؛ ما باید بتوانیم در قالب گردشگری، فیلم و سریال، زندگی و فرهنگ یک مسلمان و جامعه اسلامی را به نمایش بگذاریم.

شبکه‌های برون مرزی از اهمیت زیادی برخوردارند

وی درباره نقش حمایتی دولت و مجلس از شبکه‌های برون‌مرزی توضیح داد: رسانه ملی برای افزایش بودجه و گسترده کردن کار خود در بیرون از مرزها باید گزارش سالانه خود را منتشر کند و میزان پیشرفت و فعالیت‌های موثر خود در حوزه بین‌الملل را به دست اندرکاران نشان دهد.

این عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: شبکه‌های برون مرزی از اهمیت زیادی برخوردارند و هیچ کس منکر این مسئله نیست اما موضوعی که وجود دارد تلاش خود شبکه‌ها در متقاعدسازی دولت و مجلس برای جلب امکانات بیشتر است./

پایان پیام

نظر شما