شناسهٔ خبر: 34264071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آژانس فضایی اروپا به ماه ربات می‌فرستد

البته آژانس فضایی اروپا می‌گوید در نهایت فضانوردانی را نیز به ماه می‌فرستد، اما در حال حاضر قصد دارد ربات ماه نورد به تنها قمر زمین بفرستد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسابقه برای بازگشت به کره ماه روز به روز جدی‌تر می‌شود و بعد از اعلام برنامه‌های ناسا، آژانس فضایی اروپا هم از طرح‌های خود در این زمینه خبر داده است. این آژانس که مقر آن در پاریس است از برنامه ریزی برای فرود یک ماه نورد رباتیک در سطح ماه خبر داده است.

آژانس فضایی اروپا به ماه ربات می‌فرستد

البته آژانس فضایی اروپا می‌گوید در نهایت فضانوردانی را نیز به ماه می‌فرستد، اما در حال حاضر قصد دارد ربات ماه نورد به تنها قمر زمین بفرستد. در عین حال ناسا از برنامه‌های خود برای حضور طولانی مدت بر روی ماه تا سه سال آینده خبر داده است.

در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری و کاهش هزینه‌ها شرکت‌های فضایی خصوصی نیز برنامه ریزی به منظور حضور در فضا را آغاز کرده اند که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به اسپیس ایکس و ویرجین گالاتیک اشاره کرد. برنامه این شرکت‌ها ارسال جهانگرد به فضا در سال‌های آینده است.

آژانس فضایی اروپا در حال همکاری با آژآنس‌های فضایی کانادا و ژاپن برای انجام ماموریت خود در ماه است. این ماموریت که Heracles نام گرفته قرار است در اواسط دهه آینده میلادی انجام شود. آژانس فضایی اروپا با مشارکت ۲۲ کشور اروپایی فعالیت خود را از سال ۱۹۷۵ آغاز کرده است.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برنامه ریزی آژانس فضایی اروپا برای فرود یک ماه نورد رباتیک در سطح ماه

نظر شما