شناسهٔ خبر: 34263987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای دیوار نامهربانی شهرک رجایی هستیم

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد به‌دیوار آستان قدس رضوی در انتهای شهرک شهید رجایی اشاره کرد و گفت: در آخرین نطق پیش از دستور، از این دیوار که منشاء مشکلات و معضلات عدیده‌ای در شهرک شهید رجایی شده است با عنوان دیوار نامهربانی یاد کردم، در حال حاضر مذاکراتی انجام شده و ادامه دارد که امیدواریم هرچه زودتر به‌نتیجه برسیم.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: اراضی بزرگ مقیاس به‌ویژه در حاشیه شهر این ظرفیت را دارند که مورد دست‌اندازی قرار بگیرند و در واقع باعث رشد افقی شهر و توسعه حاشیه‌نشینی شوند.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر سازوکار درستی برای این موضوع در نظر بگیریم قبل از آنکه مردم از سر استیصال‌ و ناچاری به این زمین‌ها دست‌اندازی کنند و سکونت‌گاه‌هایی را در آنجا بنا کنند، طرحی در نظر بگیریم و سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، ایجاد معابر استاندارد و ضابطه تراکم را تعریف کنیمف موضوع به‌خوبی مدیریت می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه با ساماندهی زمین‌های مقیاس بزرگ در شهر از ایجاد ساختمان‌های ناایمن جلوگیری می‌شود، بیان کرد: اراضی بزرگ مقیاس مشهد عمدتا یا متعلق به اوقاف یا آستان قدس رضوی است، البته مالک‌های خصوصی هم به‌صورت نقطه‌ای و کم وجود دارند، اما اگر همین دو نهاد با شهرداری تعامل و همکاری کنند بخش زیادی از مشکلات شهر در این زمینه حل می‌شود.

فیضی عنوان کرد: آستان قدس رضوی و اداره اوقاف در بعضی موارد همکاری‌هایی را داشته‌اند اما این تعامل و دغدغه باید به‌صورت یک روال در بباید تا شاهد حل این معضل در کلانشهر مشهد باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی مشهد به دیوار آستان قدس رضوی در انتهای شهرک شهید رجایی اشاره و تصریح کرد: در آخرین نطق پیش از دستور، از این دیوار که منشاء مشکلات و معضلات عدیده‌ای در شهرک شهید رجایی شده است با عنوان دیوار نامهربانی یاد کردم، در حال حاضر مذاکراتی انجام شده و ادامه دارد که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی آستان قدس در پشت آن دیوار چندین کیلومتری، اراضی زراعی است می‌توانیم در قسمت‌هایی که درون شهر است سرانه خدماتی و عمومی تعریف کنیم، اما گستره این زمین تا طرق و صدها هکتار است و ما نمی‌توانیم برای همه آن اراضی طرح بدهیم، نهایت توان ما در صورت همکاری آستان قدس، طرح دادن برای آن قسمت‌هایی است که ممکن است منجر به گسترش حاشیه‌نشینی شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نظر شما