شناسهٔ خبر: 34263822 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابراز رضایت زائران از خدمات جمهوری اسلامی در حج+ تصاویر

زائران ایرانی در بازدیدهای میدانی سرپرست حجاج از هتل های محل اسکان، ضمن رضایت مندی از خدمات ارائه شده و زیارت بدون دغدغه، خواستار رفع برخی مشکلات شدند که دستور رسیدگی به آنها صادر شد.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج کشورمان که به طور روزانه با حضور در کاروان های زایران ایرانی از نزدیک بر عملکرد کاروان های حج 98 نظارت و با ضیوف الرحمان دیدار می کند. ظهر دوشنبه میهمان زایرانی از استان های خراسان رضوی، تهران و سمنان در دو هتل طابه الماسی و ماسه البستان در مدینه منوره بود.

مطابق معمول دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با زائران در هتل های محل استقرار کاروان های ایرانی بعد از اقامه نماز ظهر در مسجدالنبی انجام می شود و در دیدار امروز مسئول ستاد عملیات مدینه و مسئولان نظارت بعثه و سازمان حج، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت را همراهی کردند.

هتل طابه الماسی که در نزدیکی مسجدالنبی واقع است؛‌ بیش از 800 زائر از استان های خراسان رضوی و تهران را در خود جای داده است. در هتل ماسه البستان نیز بیش از 830 زائر از استانهای تهران، خراسان رضوی و سمنان اسکان دارند.

سرپرست حجاج ایرانی در حالی که وارد هتل طابه الماسی می شد چند تن از زائران با ذکر صلوات از وی استقبال نموده و در گفتگو با نماینده ولی فقیه از تلاش و زحمات روحانی، مدیر و عوامل کاروان خود تقدیر و تصریح کردند: ما براحتی و بدون دغدغه به زیارت می رویم.

یکی از زائران به نام حسن جهرمی که روحیه ای با نشاط داشت در سالن غذاخوری هتل ضمن خوش آمدگویی به گرمی با حجت الاسلام والمسلمین  نواب مصافحه کرد و گفت: شما نماینده مقام معظم رهبری هستید. حتما سلام ما را به ایشان برسانید.

ازدحام زایران به دور نماینده ولی فقیه در سالن غذاخوری بعضا باعث می شد تا صدای گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین نواب با زائران به اطرافیان نرسد اما هر از چند گاهی صدای صلوات و ابراز محبت و تشکر زائران به  همهمه پایان می داد.

نماینده ولی فقیه سپس به هتل ماسه البستان رفت که در کنار هتل طابه الماسی قرار دارد. در بین راه جواد اشرفی زائر کهنسال تهرانی خود را به سرپرست حجاج ایرانی رساند و به نشانه ابراز تشکر، به چهار نشانه اهل بهشت؛ روی گشاده، زبان نرم، قلب مهربان و دست دهنده در کلام امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: شما کارگزاران و خدمتگزاران ضیوف الرحمان این چهار نشانه را دارید. 

چند زائر دیگر نیز که در مسیر حرکت با نماینده ولی فقیه به سوی هتل ماسه البستان بودند از فرصت استفاده و سوالات خود را مطرح کردند که حجت الاسلام والمسلمین نواب مسائل و درخواست های آنان را صبورانه گوش داد و در هر مورد توضیح لازم را ارائه کرد که با تشکر زائران همراه بود.

محور اصلی سخنان زایران در هتل ماسه البستان نیز رضایت از تغذیه و برنامه های فرهنگی بود و در عین حال درخواست داشتند که اینترنت هتل تقویت شود تا راحت تر بتوانند با خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

تعدادی از زائران نیز ضمن ابراز تشکر و قدرانی از پیگیری های بعمل آمده برای اختصاص ارز با قیمت مناسب برای هزینه های حج 98 ، اظهار داشتند: امروز بعد از سال ها چشم انتظاری به شهر پیامبر آمده ایم و از توفیق زیارت مرقد نبی مکرم اسلام و ائمه معصوم بقیع بسیار خوشحالیم.
این زائران در عین حال سخن مشترکشان بالا بودن نرخ ارز مسافرتی بود که نماینده ولی فقیه اظهار داشت: دولت در تامین هزینه های حج کمک کرد و نرخ تعیین شده برای ارز مسافرتی نیز تصمیم بانک مرکزی بوده است. 

وی همچنین بعد از شنیدن صحبت های چند تن از زائران، به مسئولان ذی ربط در خصوص پیگیری این  درخواست ها از جمله درباره امکانات رفاهی و خدمات بهداشتی تذکراتی داد.

همچنین به هنگام بازدید نماینده ولی فقیه از هتل ماسه البستان شماری از زائران اهل تسنن از بجنورد وارد هتل شدند و از حضور سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران این هتل خشنودی خود را ابراز داشتند. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان این بازدید درحالی که قصد داشت سوار مینی بوس شده و به ساختمان محل استقرار بعثه بازگردد، خانم عصمت حق جو زائر اعزامی از تهران با لهجه شیرین آذری به همراه همسرش خود را به وی رساند و گفت: به همه خدمتگزاران زوار خسته نباشید می گوییم. خدمات خوبی ارائه شده و ما در زیارت های خود همواره دعاگوی مقام معظم رهبری و شما عزیزان هستیم. 

 

 


انتهای پیام/

نظر شما