شناسهٔ خبر: 34263761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضعیت گلزار شهدای شهر قلعه‌رئیسی در شأن شهدا نیست

امام جمعه قلعه‌رئیسی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت گلزار شهدای شهر قلعه رئیسی در شان شهدا نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد به همراه مشاور استاندار در امور ایثارگران و رئیس بنیاد شهید کهگیلویه با امام جمعه شهر قلعه رئیسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این دیدار ضمن خیرمقدم و تقدیر از توجه مسئولان بنیاد شهید را یک نهاد بسیار مهم فرهنگی دانست و عنوان کرد: بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی و سرمایه معنوی بزرگی به نام آثار وصیت نامه شهیدان را دارد و باید در این راستا با کمک از شهیدان به یاری فرهنگ استان بیاید.

صلواتی رسالت اصلی بنیاد شهید را پاسداری از میراث معنوی شهیدان دانست و یادآور شد: لازم می دانم از زحمات و خدمات مدیرکل بنیاد شهید و همچنین مدیر شهرستان کهگیلویه تقدیر کنم که هم تعامل خوبی دارند و هم در این راستا خوب عمل کردند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از وضعیت گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی تصریح کرد: وضعیت فعلی محل گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی بسیار نابسامان و جایگاه فعلی درخور شان شهدا نیست و مهمترین دغدغه پدران و مادران شهدا این شهر ساماندهی مجدد گلزار شهدا این شهر است.

مدیرکل بنیاد شهید استان هم در این نشست به با بیان فعالیت‌ها و وظایفی که هم اکنون بنیاد شهید بر عهده دارد اشاره و تاکید کرد: بنیاد شهید کار 11 وزارتخانه و سازمان را انجام می‌دهد و موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان، کمیسیون پزشکی و معیشت و سایر مسائل را شامل می‌شود.

موسوی بیان کرد: کارهای زیادی در طول این مدت انجام شده از جمله این که در چهار شهرستانی که ساختمان بنیاد شهید نداشتند یعنی باشت، چرام، بهمئی و لنده ابتدا ساختمان‌هایی برای آن‌ها خریداری شد و سپس با هزینه‌هایی که انجام شد تغییر کاربری صورت گرفت و هزینه قریب به یک میلیارد تومان برای تکمیل این ساختمان ها اختصاص داده شد.

وی از دیگر اقدامات دوره مدیریت خود را سر و سامان دادن به وضعیت گلزار شهدای مرکز استان ذکر و خاطرنشان کرد: مرکز استان پیشانی استان است و هنگامی که مسؤولان کشوری به استان سفر می‌کنند در اولین قدم به زیارت گلزار شهدای یاسوج می‌روند که لازم بود تغییراتی در این گلزار ایجاد شود و نمای بیرون آن انجام شد و خرده‌کاری‌ها و همچنین مقاوم‌سازی آن با مبلغ بالای 400 میلیون تومان انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان با تاکید بر اینکه در دیدارها تنها مرکز استان و شهرستان‌ها را ندیدیم بلکه همه جای استان و دور افتاده‌ترین نقاط آن را مورد توجه قرار دادیم افزود: برای این که به حقایق پی ببریم به صعب‌العبورترین مناطق برای دیدار خانواده شهدا و جامعه ایثارگری استان رفته‌ایم و 589 مورد سرکشی از خانواده ایثارگران چنین مناطقی داشته‌ایم و با دیدن وضعیت بیماری والدین شهدا و همسران آن‌ها حق مراقبت آن‌ها را برقرار کردیم و در همین خصوص به سرکشی تعداد 389 نفر جانباز محروم و مستضعف زیر 25 درصد رفتیم، کسانی که برای سفر به یاسوج حتی پول کرایه نداشتند و مستمری برای آن‌ها برقرار شد.

وی در پایان با تقدیر از امام جمعه قلعه رئیسی از پیگیری گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی خبر داد.

انتهای پیام/82021

نظر شما