شناسهٔ خبر: 34263610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی 120 انشعاب غیرمجاز در سطح روستای عمیدآباد

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان از شناسایی بیش از 120 انشعاب غيرمجاز آب در سطح روستای عمیدآباد شهرستان ابهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، رضا کابلی با بیان اینکه روستای عمیدآباد دارای 839 مشترک با 724 خانوار می‌باشد، اظهار کرد: با تلاش اداره مدیریت مصرف، مدیریت و کارکنان امور آبفار شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی روستا بیش از 120 فقره انشعاب غیرمجاز در روستای عمیدآباد شناسایی و مراحل قانونی برای قطع آنها صورت گرفت .

شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به وجود تعداد بالای انشعابات غیرمجاز در روستای عمیدآباد و تنش آبی بالای روستا، در یک اقدام عملیاتی تعدادی از انشعابات غیرمجاز عمده روستا که اقدام به آبیاری باغات در سطح گسترده از محل آب شرب کرده بودند، قطع شد.

وی خاطر نشان کرد: دارندگان انشعابات غیرمجاز در دو مرحله اخطار دریافت کرده و به همه افراد راهنمایی‌‌های لازم برای استفاده قانونی از آب شرب ارائه شد.

کابلی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب آب‌رسانی در همه روستاهای شهرستان ابهر در سایه همکاری مشترکین روستایی و استفاده قانونی و صحیح از آب آشامیدنی سالم ممکن است، تصریح کرد: آب تولیدی در روستای عمید آباد 3 برابر نیاز اهالی تامین می‌شود که به دلیل استفاده بی‌رویه و عدم رعایت الگوی مصرف روستاییان همواره با کمبود آب مواجه است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به‌ لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و این‌گونه انشعاب‌ها منجر به اخلال در خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، ایجاد آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما