شناسهٔ خبر: 34263577 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

۳ پله سقوط فوتبال ایران در جدیدترین رده‌بندی فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فیفا با ۳ پله سقوط مواجه خواهد شد و همچنان در صدر آسیا قرار خواهد گرفت.
رده‌بندی ماه جولای ۲۰۱۹ فدراسیون بین المللی فوتبال هنوز منتشر نشده است ولی با توجه به نتایجی که در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا و آمریکا به دست آمد، نتیجه نهایی رده بندی فیفا مشخص شده و بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران با ۳ پله سقوط در این رده بندی در رده ۲۳ جهان و نخست آسیا قرار دارد. تیم ملی فوتبال الجزایر با ۲۸ پله صعود به خاطر جام ملت‌های آفریقا و قهرمانی در آن به رده ۴۰ جهان صعود کرد. نیجریه و مصر نیز به ترتیب ۱۲ و ۹ پله صعود در رده بندی فیفا داشتند. 
کلمبیا با هدایت کارلوس کی روش سرمربی سابق ایران نیز که بدون باخت در وقت‌های قانونی از کوپا حذف شد با ۵ پله صعود در رده ۸ جهان قرار گرفت و در نهایت بلژیک همچنان به عنوان بهترین تیم جهان در رده بندی فیفا باقی ماند.

جهانبخش در برایتون ماندنی شد

علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته در برایتون عملکرد بدی را از خود به نمایش گذاشته بود، یک فصل دیگر در این تیم ماندنی شد.
به گزارش خبرآنلاین؛ سال گذشته علیرضا جهانبخش با انتقال 19 میلیون یورویی از آلکمار به برایتون پیوست تا رویای خود را در فوتبال انگلستان جست‌وجو کند.
جهانبخش که آن زمان، به‌عنوان آقای گل لیگ هلند شناخته می‌شد، نتوانست در طول فصل، حتی روی یک گل تاثیرگذار باشد و نامش در لیست بدترین خریدهای لیگ برتر قرار گرفت و احتمال این وجود داشت که این فصل از برایتون جدا شود، اما با انتقال نوکارت، رقیب جهانبخش به تیم فولام، جهانبخش در برایتون ماندنی شد.
جهانبخش در ابتدای حضورش در فوتبال اروپا با نتوانست در فصل اولش در نایمخن عملکرد خوبی را داشته باشد، اما رفته رفته پیشرفت کرد و به یکی از بهترین بازیکنان لیگ هلند تبدیل شد، پیش‌بینی می‌شود که او در این فصل عملکرد بهتری را نسبت به فصل گذشته داشته باشد و به یکی از بهترین بازیکنان برایتون تبدیل شود.

پرواز خامس به مادرید برای مذاکره با رئال

روزنامه آ اس می‌گوید بعد از مشخص شدن پرونده جدایی گرت بیل از رئال مادرید، نوبت جدایی خامس رودریگز، از این تیم خواهد بود.
به گزارش «ورزش سه»، درحالیکه روند جدایی گرت بیل در حال انجام بوده و بر اساس آخرین گزارش‌ها او به احتمال زیاد راهی چین خواهد شد، روزنامه آ اس می‌گوید بعد از تعیین تکلیف گرت بیل، رئال مادرید با یک پرونده دشوار دیگر روبرو خواهد شد که برای خامس رودریگز است. ستاره کلمبیایی رئال که از سوی زین‌الدین زیدان به عنوان بازیکن مازاد اعلام شده و رئال مادرید برای او به دنبال مشتری می‌گردد.
روزنامه آ اس به نقل از رسانه‌های کلمبیایی نقل کرده که خامس که بعد از رقابتهای کوپا آمه‌ریکا در تعطیلات به سر برده و خود را به باشگاه معرفی نکرده و به همراه سایر بازیکنان رئال در اردوی پیش‌فصل آمریکا به سر نمی‌برد، دیشب کلمبیا را به مقصد مادرید ترک کرده تا درباره وضعیتش با مدیران این تیم مذاکره کند.
خامس مایل است تکلیفش با رئال هر چه زودتر به صورت قطعی مشخص شود اما مدیران رئال در این مورد دست به عصا راه می‌روند. زین‌الدین زیدان البته نظر خود درباره خامس را پیش از این تقریبا به صورت صریح بیان کرده. او اخیرا هم در آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ستاره کلمبیایی گفت:» او اینجا نیست. من در حال حاضر به کسانی توجه دارم که اینجا با ما حضور دارند».  

الهلال به‌دنبال بازیکن ۸ میلیون یورویی!

مهاجم پرویی تیم فوتبال بنفیکا در آستانه پیوستن به الهلال عربستان قرار دارد.
به گزارش خبرآنلاین؛ مهاجم پرویی تیم بنفیکا که فصل گذشته را به‌صورتی قرضی در لیگ عربستان و باشگاه الهلال بازی کرده، در آستانه دائمی کردن قرارداد خود با این باشگاه است.سایت «ABOLA» در خبری اعلام کرد، کاریو با انتقالی به ارزش ۸/۳ میلیون یورو به الهلال می‌پیوندد و قراردادش قرضی‌اش، دائمی خواهد شد.
رسانه‌های عربستانی هم اعلام کردند که باشگاه الهلال به قطعی کردن قرارداد این بازیکن بسیار نزدیک است.

باقری به پدیده پیوست

مهاجم استقلال قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. به گزارش خبرآنلاین، روح‌الله باقری مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال استقلال پس از گرفتن رضایت‌نامه خود از این باشگاه عازم مشهد شد.
این بازیکن پس از مذاکراتی که با مسئولان باشگاه شهر خودرو داشت، در نهایت قرارداد خود را با این تیم امضا کرد.
باقری با قراردادی سه ساله به تیم فوتبال شهر خودرو پیوست تا سومین بازیکنی باشد که فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو از استقلال جذب کرده است. حمیداوی که به دنبال بستن تیمی قدرتمند برای فصل آینده در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیاست تا اینجا خواسته‌های گل‌محمدی سرمربی تیم خود را برآورده کرده است.

دلیل حضور دایی در دادگاه کیفری مشخص شد

ایسنا نوشت: درحالی پاسخ‌هایش علی دایی در دادگاه کیفری بازتاب زیادی داشته، سرمربی سابق پرسپولیس در گفت‌وگویی دلیل حضورش در دادگاه را اعلام کرد.
خبر حضور دایی در دادگاه کیفری و توهین او به یک خبرنگار منتشر شد و علی دایی عصر نسبت به این اخبار واکنش نشان داد.
علی دایی درباره شایعه توهین به خبرنگار گفت: «در ماجرای مقابل دادگاه کیفری به کسی بی‌احترامی نکردم. مگر قرار است هر جا بروم از کسی اجازه بگیرم؟»
دایی در ادامه صحبت‌های خود، دلیل حضورش در دادگاه را اعلام کرد و گفت: «زندگی شخصی من به خودم ارتباط دارد اما حالا که برای همه مهم شده است، می‌گویم چرا به دادگاه رفته بودم. 
من برای پیگیری کار یکی از دوستانم به دادگاه رفتم که خبرنگاران جلوی من را گرفتند و سوال پیچم کردند.»
سرمربی سابق پرسولیس و سایپا هم‌چنین با بیان اینکه زندگی خصوصی آدم‌ها نباید برای کسی مهم باشد، گفت: «من هم انسان هستم و زندگی می‌کنم. نمی‌دانم چرا باید اتفاقات و رفت و آمدهای من برای دیگران مهم باشد. زندگی خصوصی من به کسی ارتباطی ندارد.»

برچسب‌ها:

نظر شما