شناسهٔ خبر: 34263269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گلوریا هاردی بازیگر تلویزیون شد

معاون امور استان‌های رسانه ملی با معرفی هرمزگان بعنوان سومین میزبان جشنواره پویانمایی گفت: اولویتمان در صدا و سیما ایجاد رونق در استان‌های مرزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

گلوریا هاردی به «سرباز» پیوست

تصویربرداری سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی همچنان ادامه دارد و به تازگی گلوریا هاردی به جمع بازیگران این سریال اضافه شده است.

گلوریا هاردی پیش از این با بازی در نقش آزاده در سریال «کیمیا» شناخته شد و «سرباز» دومین سریالی است که او در آن حضور دارد.

گلوریا هاردی ایفاگر نقش لیلا در سریال «سرباز» این روزها به همراه الیکا عبدالرزاقی مقابل دوربین هستند.

آرش مجیدی، پدرام شریفی، کوروش تهامی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، نیما شعبان‌نژاد، سیاوش خیرابی، علی عامل هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، کاوه آهنگر، مهتاب ثروتی، محبوبه صادقی، مهدی مستبصری و … از بازیگران این مجموعه هستند.

«سرباز» عاشقانه‌ای حماسی است که در 50 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی و همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی‌اش است. در خلاصه داستان «سرباز» آمده است: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب‌نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

پیام رییس صداوسیما برای «عموپورنگ»

رئیس صداوسیما نیز با ارسال پیام تبریک برای این هنرمند محبوب تلویزیون، از زحمات 20 ساله عموپورنگ برای بچه‌ها در صدا و سیما تقدیر کرد.

متن پیام عبدالعلی علی‌عسکری به شرح زیر است:

«سلام علیکم؛

ورود به دنیای کودکان و کار با آنان، لطف خدا به بندگان خاص خود است. اینکه بتوانید با هنر خود، هزاران کودک معصوم را خوشحال کنید و با زبان کودک از خدا ،پیامبر اسلام و اخلاق انسانی بگویید،  کار هر کسی نیست.

بدون شک این لطف خداست و قطعا شما نیز قدردان و شاکر این لطف و نعمت الهی خواهید بود. بر خود می دانم به واسطه ساعت ها شادی که در رسانه ملی ساختید از شما که عموپورنگ بچه‌های ایران هستید، تشکر کنم و تولدتان را تبریک بگویم. ان‌شاءالله خداوند منان همچنان شما را در مسیر پربرکت خدمت به فرزندان ایران اسلامی موفق بدارد.

عموپورنگ بچه‌های ایران همواره در صدا و سیما جایگاه ویژه ای خواهد داشت و همواره باید با تلاش و کوشش همیشگی این جایگاه را حفظ کند و ارتقاء بخشد.»

اولویت‌های دانشگاه صداوسیما

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما از راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

برنامه «سلام صبح بخیر» با اجرای حسین کلهر میزبان شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما بود که در ابتدا درباره سابقه این دانشگاه توضیح داد: 50 سال پیش دانشگاه صداوسیما جزو اولین مدارس سینما در آسیا بود و تاکنون حدود 4500 نفر فارغ‌التحصیل داشته که اغلب آن‌ها در حال کار هستند و به ویژه در حوزه فنی مشاهیر زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

وی افزود: منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، بهروز افخمی، علیرضا رئیسیان، پوران درخشنده، مازیار میری، از فیلمبرداران خوب حسین جعفریان، از بین تدوینگران حسن حسن‌دوست، از میان صدابرداران پرویز آبنار و… فارغ‌التحصیل دانشگاه صداوسیما هستند. البته اسامی این چهره‌ها زیاد است و در سایت دانشگاه لینک مشاهیری که دانشجوی ما بودند وجود دارد. مثلاً معاون سیاسی فعلی سازمان یا معاون فنی سابق هم دانش آموخته همین دانشگاه بوده‌اند.

رییس دانشگاه صداوسیما با انتقاد از حذف برخی دروس در مدیریت‌های قبلی این دانشگاه، تصریح کرد: در سال‌های گذشته رشته‌های فیلمبرداری و تدوین که بسیار مورد نیاز سازمان است با نگاه بیرون سپاری حذف شده بود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه خودش در دانشکده سینما تئاتر درس خوانده، یادآور شد: عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما بر تقویت نیروهای تولیدی تاکید دارد و دانشگاه صداوسیما دانشگاه جامع علوم و هنرهای رسانه به حساب می‌آید. اما متاسفانه همانطور که اشاره کردم رشته‌های مختلفی با این استدلال که نیازی به آن‌ها نداریم حذف شده بود، در حالی که سازمان در دوره یکی از مدیران اسبق 20 هزار نیرو جذب کرده که از میان آن‌ها مثلاً 200 تهیه‌کننده بیکار هستند، البته این افراد رشته مرتبط با کارشان را نخوانده‌اند. اینکه آن‌ها بیکار هستند هم به خودشان برمی‌گردد وگرنه کار بسیار است.

وی ادامه داد: من دوسال و نیم پیش که رییس دانشگاه شدم دیدم رشته تهیه‌کنندگی را هم حذف کرده‌اند! ما از وزارت علوم مجوز گرفته‌ایم و رشته تهیه‌کنندگی را در سه حوزه مستند، نمایشی و آموزشی داریم. ما سال گذشته در زمینه تهیه‌کنندگی نیز پذیرش داشته‌ایم و امیدواریم به رشته‌های جدید هم وارد شویم. از جمله روزنامه‌نگاری رادیو تلویزیونی، رشته جذابی است که برای اولین بار مجوز ارشد آن را گرفته‌ایم.

رییس دانشگاه صداوسیما همچنین درباره نحوه استخدام دانشجویان توضیح داد: ما دیدیم شرط معدل کافی نیست و ممکن است کارگردان خوبی باشد اما نمره‌اش 15 باشد بنابراین کارنامه بر مبنای علمی، هنری و حرفه‌ای که آن را نظام امتیازبندی می‌نامیم قرار داده ایم. اگر کسی بالای 100 امتیاز از 150 را بگیرد می‌تواند استخدام شود.

اسفندیاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: رشته مطالعات عالی رادیو و تلویزیون در مقطع دکترا چند سال پیش تصویب شده است. تعداد دانشیاران نیز از 3، 4 نفر به 12 نفر رسیده و ضابطی جهرمی استاد تمام ما هستند.

وی درباره خوابگاه‌های دانشگاه توضیح داد: خوابگاه معروف دانشگاه صداوسیما در خیابان فاطمی است. یک خوابگاه کوچکتر در منیریه و خوابگاه دیگری هم در خیابان خالد اسلامبولی داریم. ما فقط برای دوره شبانه شهریه داریم و شهریه های دوره های شبانه ما از دانشگاه آزاد کمتر است.

رییس دانشگاه صداوسیما در پایان خبر داد: امسال برای اولین بار در دفترچه آزمون سراسری و کاردانی برای برخی از استانها سهمیه قرار دادیم چون مراکز این استان‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند گفته‌ایم این تعداد دانشجو از استان‌های مختلف می‌گیریم تا کمبود را برطرف کنیم.

سند جشنواره پویانمایی 99 به نام هرمزگان ثبت شد

معاون امور استان‌های رسانه ملی با معرفی هرمزگان بعنوان سومین میزبان جشنواره پویانمایی گفت: اولویتمان در صدا و سیما ایجاد رونق در استان‌های مرزی است.

تفاهم‌نامه سومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی میان معاونت امور استان‌های صدا و سیما و استاندار هرمزگان امضا و استان ساحلی هرمزگان بعنوان سومین میزبان این جشنواره معرفی شد.

علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی در این نشست با تشریح دستاوردهای دومین جشنواره ملی پویانمایی که دو هفته قبل  در کرمانشاه برگزار شده بود گفت: در کنار برگزاری جشنواره اهداف متعددی را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها کمک به توسعه استان‌های میزبان است.

دارابی با بیان اینکه اولویت رسانه ملی توسعه استان‌های مرزی است گفت: انتخاب هرمزگان از این جهت بسیار اهمیت  دارد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی این خبر را هم اعلام کرد: جشنواره پویانمایی سال 99 بدلیل تلاقی با ایام محرم و صفر نیمه دوم سال برگزار خواهد شد که بدلیل آب و هوای مفرح هرمزگان در آن فصل قابل توجه است.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز در این نشست با استقبال از برگزاری این جشنواره در استان هرمزگان گفت: تمام تدارکات لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره انجام خواهیم داد.

همتی با بیان اینکه، در جای جای  ایران ظرفیت های گردشگری و تولیدی فراوانی وجود دارد گفت: این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم حرکت بزرگی در زمینه اشتغالزایی و توسعه کسب و کار در استان هرمزگان ایجاد شود.

نظر شما