شناسهٔ خبر: 34263167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

با پیگیری دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه شیراز؛

از لغو کلنگ‌زنی ۱۰۰ میلیونی تا توقف ۲۰۰ میلیارد پروژه بدون مجوز شهرداری صدرا

شاید شهرداری صدرا را چندین بار شنیده باشید، حاشیه های این شهرداری این بار به یک کلگ زنی باز می گردد که قرار بود برای آن مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص داده شود، همین موضوع باعث شد تا تشکل عدالتخواه دانشگاه شیراز در اعتراض به روند شکل گرفته در این شورا اعتراض کند و این اعتراضات نیز در نهایت منجر به لغو معاون وزیر کشور و لغو مراسم کنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکشنبه 11 تیرماه مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز از سفر هیئتی برای کلنگ زنی و افتتاح چند طرح در شهرجدید صدرا با اختصاص هزینه های نامغقولی برای این سفر خبر داد.

ماجرا از این قرار بود که شهرداری صدرا برای میزبانی از معاون وزیر و مدیران سازمان شهرداری های کشور درخواستی مبنی بر تخصیص مبلغ 100 میلیون تومان را به شورای شهر ارائه کرده و تمام اعضای شورای شهر نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام داشته اند. (جزئیات بیشتر)

پس از این اتفاقات بود که مسئولین استان فارس بر ایرادات مطرح شده توسط تشکل آرمان مهر تایید زده، همچنین رضایی کوچی معاونت عمرانی استانداری فارس طی تماسی به تشکل آرمان اعلام کرد: طرح های مورد نظر شهرداری صدرا مجوزهای لازمه را ندارد و دستور توقف آنها را صادر کرده ایم.

وی در ادامه در مورد اینکه آیا طرح های مورد بحث در صدرا مجوز های لازمه برای اجرایی شدن را دارند یا خیر گفت: طرحی از طرف شهرداری صدرا پیشنهاد داده شده و فعلا در مرحله بررسی در کمیته های فنی است که البته هنوز بررسی نشده و جوابی به آنها داده نشده است.

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین دراین باره که شهرداری صدرا بدون داشتن مجوزهای لازمه در این طرح ها شروع به کار کرده است؛ گفت: اقداماتی صورت گرفته و دستور توقف این طرح ها صادر شده است و به شهرداری صدرا ابلاغ کرده ایم که اجرای طرح ها را آغاز نکنند.

تقاطع صدرا مشکل فنی دارد/ نمی‌دانم دراین شهر چه خبر است!

میرزایی(دبیر وقت شورای حمل‌ونقل ترافیک استان فارس) گفت: پس از بررسی کمیته فنی، مشکلات فنی طرح تقاطع به مسؤولان شهرداری صدرا گوشزد شد، اما مثل‌اینکه این کار به مذاق مسئولان شهرداری صدرا خوش نیامد و اصطلاحاً به آن‌ها بَرخورد! چراکه ما به آن‌ها گفتیم این طرح ازلحاظ کارشناسی مشکل دارد.

وی همچنین در مورد تصمیم نهایی شورای حمل‌ونقل ترافیک در این خصوص گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم این طرح از شورا هنوز مصوبه‌ای نگرفته چه در موافقت چه در مخالفت و از لحاظ قانونی نباید پروژه بدون مجوز شورای ترافیک شروع شود.

میرزایی تصریح کرد: به‌هرحال ازنظر شورای ترافیک و حمل‌ونقل، روی این پروژه کار کارشناسی صورت نگرفته اما بنده از مسائلی که در شهر صدرا اتفاق می‌افتد، اطلاعی ندارم و دلیل اینکه با کار کارشناسی مخالف می‌شود را نیز نمی‌دانم!

وی همچنین گفت: طبیعتاً با مشکلاتی که مطرح شد، دفتر فنی استانداری باید جلوی کلنگ زنی این پروژه را بگیرد اما بنده اطلاعی ندارم تا به امروز چه اتفاقی افتاده است.

همچنین شرکت عمران شهر جدید صدرا در پاسخ به نامه تشکل آرمان نوشتند: پروژه های مورد نظر شهرداری صدرا از حداقل پشتوانه مطالعاتی و کارشناسی برخوردار نیست! این پروژه با طرح قطار برقی شهر صدرا تداخل دارند!

از این رو ضمن تاکید بر نیازسنجی دقیق و رعایت اولویت بندی در تعریف پروژه های عمرانی مشروط بر انجام مطالعات پیش نیاز و اخذ مصوبات لازم از تمامی مراجع ذیربط، طبق قوانین و مقررات، احداث تقاطع غیرهم سطح در مکان موردنظر آن شهرداری محترم قابل بررسی و اظهار نظر خواهد بود.

لازم به ذکر است که تا به امروز نه از طرف شهرداری و یا دیگر دستگاهها، درخواستی مبنی بر صدور مجوزهای لازم و انطباق با طرح فرادست و طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک صدرا در خصوص تقاطع های فوق الذکر ارایه نشده است.

نظر شما