شناسهٔ خبر: 34262775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ارزهای دیجیتالی مثل قیچی دو لبه است

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تعیین و تکلیف در خصوص ارزهای دیجیتالی اظهار داشت: امروز کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ویژه ای در این خصوص با حضور وزیر اقتصاد، نیرو، صنعت معدن و تجارت، رؤسای بانک مرکزی، مخابرات و پدافند غیر عامل داشت و مفصل در این خصوص بحث و گفتگو صورت گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تعیین و تکلیف در خصوص ارزهای دیجیتالی اظهار داشت: امروز کمیسیون  اقتصادی مجلس جلسه ویژه ای در این خصوص با حضور وزیر اقتصاد، نیرو، صنعت معدن و تجارت، رؤسای بانک مرکزی، مخابرات و پدافند غیر عامل داشت و مفصل در این خصوص بحث و گفتگو صورت گرفت.

اخبار سیاسی_ وی با بیان این که دولت در خصوص ارزهای دیجیتالی اقدامات خوبی صورت داده است، افزود: کمیسیون اقتصادی دولت بیت کوین را به عنوان صنعت به رسمیت شناخته است و درخصوص محاسبه برق مقرر شده که به قیمت میانگین برق صادراتی باشد.

حضرتی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص مسایل پولشویی امنیتی و غیره ارزهای دیجیتالی بحث‌های خوبی صورت گرفت و احتمالاً این هفته یا هفته آینده بحث ارزهای دیجیتالی به صحن دولت برود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا ارز های دیجیتالی می تواند گزینه مناسبی برای دور زدن تحریم‌ها باشد، گفت: به نظر می‌رسد که امکان و ابزار خوبی است البته ما معتقدیم که ارزهای دیجیتالی مثل قیچی دو لبه است یعنی هم دارای تهدید و هم فرصت است.

وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی دارای تهدید ضرر فواید و فرصت است، اما برخورد خشونت آمیز راهکار مسئله نیست بلکه هنر یک مدیر این است که از فواید آن به نحو احسنت استفاده کند.

 

نظر شما