شناسهٔ خبر: 34261064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه ماسال:

لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه

حجت‌الاسلام موسوی گفت: برنامه‌های چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه باید به دلیل چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه و اولین نماز جمعه در گام دوم انقلاب با شکوه‌تر برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام «سیدهادی موسوی» عصر امروز(دوشنبه، 31تیر ) در نشست خبری و رسانه‌ای با خبرنگاران و جراید شهرستان به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس نماز جمعه ایران، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری امسال چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه با همه سال‌ها متفاوت است.

 

امام جمعه ماسال این تفاوت را در دو مورد عنوان کرد و افزود: به این دلیل سالروز نماز جمعه امسال حائز اهمیت است که چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه و  اولین نماز جمعه در گام دوم انقلاب است.


وی گفت: یک وجه تمایز دیگر امسال با سال‌های گذشته این است که در سال‌های قبل سالروز نماز جمعه در یک بازه زمانی معرفی شده بود اما امسال به دلیل تراکم برنامه‌ها در دو بازه زمانی تا پنجم مرداد و از پنجم مرداد تا دهه فجر است.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: محتوایی، فرهنگی و هنری، خبری و رسانه ای، هماهنگی نهادها و ارگان‌ها و پشتیبانی و تکریم، کمیته‌های برگزاری برنامه‌های چهلمین سالروز نماز جمعه است.

 

امام جمعه ماسال با اشاره به اهم برنامه‌ها تا پنجم مرداد، خاطرنشان کرد: تشکیل میز خدمت در مصلی با حضور همه روسای ادارات، ویزیت رایگان، دیدار و تجلیل از خانواده امام جمعه مرحوم سابق شهرستان، نشست خبری، مسابقه کتابخوانی و مسابقه سوره جمعه، راه اندازی نمایشگاه کتاب در حوالی جایگاه نماز جمعه؛ چاپ بنر شهدای محراب، گلباران مزار شهدا، تجلیل از امام جمعه گذشته ماسال، پیاده‌روی خانوادگی و حضور ورزشکاران در نماز جمعه از جمله برنامه‌ها است.


وی با بیان اینکه توزیع هدایای فرهنگی در بین نمازگزاران از جمله برنامه‌هاست، اظهار کرد: یکی از دستاوردها و برکات معنوی انقلاب احیای نماز جمعه توسط امام راحل بود.


حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه قبل از انقلاب اقامه نماز جمعه بسیار محدود برگزار می‌شد، افزود: اوج اقامه نماز جمعه در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی است.


امام جمعه ماسال با بیان اینکه در بیش از 900 نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود، گفت: نماز جمعه برکات زیادی برای کشور داشته است.


وی با اشاره به درخواست برخی از مردم در راستای اقامه نماز جمعه در بخش شاندرمن، تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور دشمن هر روز برای اینکه هویت و اعتقادات ما را زیر سوال ببرد در فکر ایجاد پایگاه است،اگر ما شرایط داشته باشیم یک پایگاه نماز جمعه دیگر بنا کنیم بسیار عالی است.


حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه در 2 منطقه باید با فاصله 6 کیلومتر باشد و اگر کمتر از این باشد نماز جمعه باطل است، خاطرنشان کرد: کسی که از طرف ولی فقیه منصوب می‌شود می‌تواند نماز جمعه را اقامه کند.


امام جمعه ماسال با بیان اینکه همه ائمه جمعه حکم خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مقام معظم رهبری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: هر امام جمعه در هر شهرستان نماینده ولی فقیه محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه نماز جمعه محل تجمع مردم است، افزود: نماز جمعه بزرگترین رسانه ملی و مذهبی کشور است.


حجت الاسلام موسوی گفت: در سالهای اخیر چون نتوانستیم اعتبارات خوبی برای مصلی دریافت کنیم هنوز هم کلنگ آن نخورده است و در صورت کمک مردم و تامین اعتبار احداث آن آغاز می شود .

نظر شما