شناسهٔ خبر: 34260952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شهروندان در جریان مراحل اجرایی طرح‌ها در شورای شهر قرار می‌گیرند

رونمایی از سامانه طرح‌ها و لوایح تهران 

سامانه طرح‌ها و لوایح یکی از زیرشاخه‌های سامانه جامع مصوبات است که از دوره چهارم شورای شهر تهران فعالیت خود را شروع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از سامانه طرح‌ها و لوایح گفت: «تمام مصوبات شورای شهر از دور اول تا حالا در سامانه جامع مصوبات موجود است و همه می‌توانند این مصوبات را مشاهده کنند. اتفاقی که رخ نمی‌داد و ما سعی کردیم از امروز آن را شروع کنیم، در سامانه طرح‌ها و لوایح خواهیم دید. امیدوار هستیم با کمک رسانه‌ها بتوانیم این موضوع را به تمام جامعه منتقل کنیم. درواقع مردم بیشتر در جریان امور قرار بگیرند و بتوانند نظرات خود را به ما انتقال دهند. ما تمام فرایند تصویب مصوبات را در این سامانه با عنوان طرح‌ها و لوایح قرار دادیم.» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درباره چگونگی فعالیت سامانه جدید عنوان کرد: «یعنی اگر طرحی توسط یک کمیسیون یا عضو شورا تهیه می‌شود، مردم در جریان اینکه امضاکنندگان طرح چه کسانی هستند، قرار می‌گیرند، اینکه دنبال چه چیزی هستند و اینکه چه تغییراتی کرده تا در صحن شورا به تصویب رسیده است، اینکه یک لایحه از کدام معاونت یا بخش تخصصی شهرداری آمده،  چه زمانی اعلام وصول شده و اگر فوریت‌دار بوده چه زمانی فوریت آن به رأی گذاشته شده است و بعد از اینها در کمیسیون چه تغییراتی کرده است.» 
او ادامه داد: «ما امروز سعی کردیم از زحمت همکاران‌مان در کمیته تنقین مصوبات رونمایی کنیم که می‌توانند این فرایند را در اختیار مردم بگذارند. بدین ترتیب، همه مردم مشاهده خواهند کرد که یک طرح یا لایحه از زمان شروع تا زمانی که تبدیل به یک مصوبه می‌شود، دستخوش چه فرایند و تغییراتی می‌شود. در این سامانه ما بخش‌هایی داریم که مردم می‌توانند نظرات خود را در اختیار اعضای شورا قرار دهند؛ یعنی ما در مورد یک طرح یا لایحه می‌توانیم نظر ذینفعان یا نظر هر یک از شهروندان را شاهد باشیم. در بخش دیگری نیز مردم می‌تواند به‌طور بداهه برای ما طرح پیشنهاد کنند و این پیشنهادها در سامانه طرح و لوایح رویت خواهد شد.» 

نظر شما