شناسهٔ خبر: 34260646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ولایتی در دیدار با سفیر جدید چین برضرورت توسعه همکاری‌ها تاکید کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر جدید چین در تهران ضمن راهبردی خواندن مشترکات دو کشور ایران و چین برضرورت توسعه همکاری های دو کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، «علی اکبر ولایتی» عصر امروز (دوشنبه ۳۱ تیر) با چانگ هووا سفیر جدید جمهوری خلق چین در تهران دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌ها گفت وگو کرد. در ابتدای این دیدار، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ضمن آروزی ماموریتی موفق برای سفیر جدید چین، ضرورت تلاش برای تحکیم و توسعه هرچه بیشتر روابط را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بین دو کشور مشترکات و سابقه تعاملات و همکاری های فراوان و تاریخی وجود دارد.

 

وی یادآور شد: استقلال سیاست خارجی و مقاومت در برابر توسعه طلبی و زیاده خواهی‌های آمریکا و مخالفت با مداخله جویی های کشورهای غربی در امور داخلی دیگر کشور ها از مشترکات راهبردی دو کشور است.

 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص ضرورت توسعه همکاری ها و ظرفیت های مهم و در اختیار مواردی را یادآور شد.

 


سفیر چین هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر تحکیم و توسعه روابط استراتژیک ایران و چین تاکید کرد و افزود: ایران یکی از کشورهای اصلی همکار با چین در رابطه با جاده ابریشم است و امیدواریم با برنامه ریزی های لازم و توسعه همکاری ها، شاهد تحکیم و تعمیق بیش از پیش روابط باشیم./

نظر شما