شناسهٔ خبر: 34260293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قدردانی از برخورد خوب پلیس قم با مهاجرین افغانستانی+عکس

دبیر مجمع فرهنگی علمدار کربلا از نیروی انتظامی قم برای برخورد خوب با مهاجران افغانستانی در برگزاری مراسم آیت‌الله محقق کابلی قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم محمد عبادی، دبیر هیئت علمدار کربلا و هیئت همراه روز شنبه ۳۱ تیرماه در دیدار با آقاخانی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم، حاجی‌زاده، معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی قم و علی حسن قیصری، رئیس پلیس راهور فرماندهی استان قم، گفت: طبق تأکید مقام معظم رهبری بر تکریم مهاجرین، امسال در تشییع جنازه آیت‌الله محقق کابلی و همچنین در مراسم چهلمین روز درگذشت ایشان، شاهد این نوع تکریم بودیم.

قدردانی از برخورد خوب پلیس قم با مهاجرین افغانستانی+عکس


وی افزود: البته این تکریم، در مراسم ختم که توسط مقام معظم رهبری و با حضور حضرات آیات و مسئولان برگزار شد، پررنگ‌تر دیده شد، در غیر این صورت مهاجرین و البته تمام مردم، امنیت و آسایش خود را وابسته و مدیون به نیروی زحمتکش انتظامی می‌دانند.


عبادی بیان کرد: دشمن این‌گونه صمیمیت و نزدیکی را بین نیروی انتظامی و مردم نمی‌خواهد ببیند. هر چه صمیمت بیشتر و ارتباطات محکم‌تر شود، دشمن نیز مأیوس‌تر خواهد شد. امروزه دشمن مشترک ما، از راه‌های مختلف، فرهنگ و ارتباط بین دو کشور افغانستان و ایران را، هدف قرار داده و سعی در از بین بردن این صمیمت دارد.


وی گفت: مجمع فرهنگی علمدار کربلا، همواره در راه مستحکم کردن ارتباطات بین دو کشور ایران و افغانستان قدم برداشته و افتخار دارد که این مسیر را با همراهی و همکاری مسئولان دلسوز دو کشور طی می‌کند.


عبادی با اشاره به برخی از مشکلات مهاجرین، گفت: مشکل آمار تصادفات و عدم داشتن اطلاعات کافی برای جلوگیری از آن، از جمله مشکلات مهاجرین است.

قدردانی از برخورد خوب پلیس قم با مهاجرین افغانستانی+عکس


وی افزود: برخی از اتباع افغانستانی قصد زیارت امام رضا (ع) را دارند، عده‌ای شماره مدرکی از اداره اتباع دارند که نمی‌توانند بروند، و با این مدرک (سرشماری) قادر به رفتن به زیارت امام رضا (ع) نیستند.


همچنین آقاخانی، فرمانده انتظامی استان قم در این دیدار بیان کرد: ما هر گونه همکاری را نسبت به آموزش موتورسواران افغانستانی داریم، زیرا باید در کم کردن آمار تصادفات دلخراش، تلاش کرد و این تلاش با چیزی جز آموزش به ثمر نخواهد نشست لذا با همکاری مجمع فرهنگی علمدار کربلا قم، کلاس‌های آموزشی دایر خواهد شد.

حاجی‌زاده، معاون اجتماعی و سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی قم نیز در این دیدار گفت: تلاش بر این است که در همه جا، با تمام افراد، رفتاری به دور از تبعیض، و خدماتی مانند بقیه به آن‌ها ارائه شود. کار ما، محدود به ملیت و مرزبندی نیست، و بحث ما، کرامت و ارزش انسانی است.


وی افزود: میزبانی برادران افغانستانی نیز نمونه برجسته‌ای از این طرز تفکر است، حضور مسئولین در مراسمات و جلسات فرهنگی، باعث اجرای هرچه بهتر قانون و همبستگی است و خوشبختانه مردم هم با این مسئله همگرا هستند و دشمن همواره سعی در از بین بردن این همگرایی، و ایجاد بدبینی و دشمنی بین دارد.

قدردانی از برخورد خوب پلیس قم با مهاجرین افغانستانی+عکس


حاجی‌زاده اظهار کرد: همچنین انتظار می‌رود که این عزیزان نیز با ما همکاری کرده و قانونی وارد شوند، ما اشتراکات فرهنگی بسیار و عمیقی با هم داریم؛ اوقات فراغت بهترین زمان برای آموزش قوانینی است که برای آسایش و آرامش بیشتر، باید آن را رعایت کرد تا همگی بتوانیم با همکاری هم، محیطی امن‌تر و آرام‌تر داشته باشیم.


وی گفت: به طور مثال، با فراگیری قوانین مرتبط به موتور سواری، و ایجاد یک فرهنگ درست بین مردم، دیگر شاهد صحنه‌های دلخراشی مانند تصادفات نیستیم و از شما تقاضا داریم که منعکس کنید که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر گونه همکاری را نسبت به برادران افغانستانی دارد، و ما موظفیم که با کرامت انسانی با این دوستان رفتار‌کنیم.


حاجی‌زاده با اشاره به مشکلات سفر اتباع افغانستانی به مشهدالرضا (ع) گفت: بشریت از سفره امام رضا (ع) استفاده می‌کند و محدودیتی برای آن وجود ندارد پس ما تلاش می‌کنیم آنچه برعهده نیروی انتظامی است، انجام شود.

وی افزود: باعث تأسف است اینکه بسیاری از اتباع افغانستانی نمی‌توانند به زیارت امام رضا(ع) بروند و تلاش می‌کنیم تا موانع را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ش

حضور مهاجرین افغانستانی در تشییع  آیت‌الله محقق کابلی

نظر شما