شناسهٔ خبر: 34258088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

از برنامه‌های متنوع هفته همدان تا پیش‌بینی بومی بودن 70 درصد بازیکنان پاس

معاون فرهنگی، گردشگری، اجتماعی شهرداری همدان گفت: تورهای گردشگری رایگان، جشن در پیاده روهای بوعلی و اکباتان، نمایشگاه های مصدر و جشن در فرهنگسراها بخشی از

صاحب‌خبر -
معاون فرهنگی، گردشگری، اجتماعی شهرداری همدان گفت: تورهای گردشگری رایگان، جشن در پیاده روهای بوعلی و اکباتان، نمایشگاه های مصدر و جشن در فرهنگسراها بخشی از برنامه های هفته همدان خواهد بود.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سعید خوشبخت بعدازظهر دوشنبه 31 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۵ فرهنگسرا و باشگاه ورزشی پویا و فعال در سطح شهر همدان دایر است که خدمات زیادی را به مردم ارائه می دهند.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه ها، در ناکارآمد نشان دادن نقش فرهنگسراها، عنوان کرد: در برخی از خبرها نوشته شده که فرهنگسراها پویا نیستند و نیمه تعطیل هستند که با برپایی تور رسانه ای درصدد نشان دادن عملکرد مثبت این مجموعه ها هستیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان تصریح کرد: رویکرد ما براساس سیاست های اعضای شورا و شهردار رویکرد تأثیرگذاری و حمایتی است که در حوزه های اجتماعی، گردشگری، فرهنگی، هنری و ورزشی نمود پیدا کرده و سعی شده این رویکرد عادلانه در بین شهروندان در مناطق مختلف توزیع شود.
وی با بیان اینکه مردم نواحی مختلف در برابر شهرداری در ارائه خدمات یکسان هستند، اظهار کرد: نیازهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی مردم متفاوت بوده و توان ما این است که به این نیازهای مختلف متناسب با مقتضیات پاسخ دهیم.
خوشبخت با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه آموزش شهروندی توانمندسازی است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته سه راهبرد اجرایی با محور تعامل با سازمان ها، نهادهای مردمی، پایگاه های بسیج، کانون های انجمن هنری و هنرمندان به جهت تعامل و همکاری دوطرفه و قراردادن فضاهای آموزشی و فرهنگی و حمایت تبلیغاتی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
وی تعامل با نهادهای حاکمیتی و دولتی را از دیگر خدمات معاونت فرهنگی شهرداری عنوان و تأکید کرد: بهزیستی، ارشاد، حوزه هنری و حوزه علمیه جزء نهادهایی هستند که تعامل مستقیم و دوطرفه در چهار حوزه این معاونت برقرار می کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: راهبرد اجرایی با مناطق چهارگانه شهرداری از سال گذشته ایجاد شده و تنوع و تکثر آموزش های شهروندی توسط این کمیته برنامه ریزی و توسط این کمیته اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم رسانه های استان باید بین نقد سازنده با تخریب تفاوت قائل شوند، اعلام کرد: باتوجه به شعار سال مبنی بر «رونق تولید»، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نهادینه کردن فرهنگ تولید است که در فرهنگسرای کسب و کار به این موضوع به طور تخصصی پرداخته می شود.
خوشبخت بیان کرد: از سال ۹۵ سازمان شهرداری های کشور قوانینی را ابلاغ کردند که شهرداری های زیر یک میلیون نفر از ۷ معاونت داخلی باید ۵ معاونت را در اختیار داشته باشد. نقطه کار ما در معاونت ورزش، ورزش شهروندی است که امسال رشته های ورزشی به ویژه بانوان را افزایش داده ایم و چهار رویکرد، پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری و دومیدانی را درنظر گرفتیم.
وی با بیان اینکه برای ورزش محلات در سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده بود، ادامه داد: پیش بینی می کنیم ۷۰ درصد اعضای تیم فوتبال پاس از اهالی بومی باشند که تست گیری های لازم برای اعضای تیم انجام شده و تا هفته آینده اعلام و از ۲۶ شهریورماه فعالیت های تیم در لیگ دسته دوم آغاز خواهد شد.
معاون فرهنگی گردشگری شهرداری درباره آموزش شهروندی نیز گفت: سال گذشته ۳۸۰ میلیون تومان در حوزه آموزش شهروندی هزینه کردیم که ۱۷ هزار نفر آموزش دیدند همچنین ۱۰۰ هزار نفر از فرهنگسراهای ما بازدید کردند و از خدمات شهرداری و فرهنگسراها برخوردار شدند.
وی بااشاره به خدمات متفاوت حوزه معاونت گردشگری و فرهنگی شهرداری ادامه داد: در این معاونت ۱۱۰ نفر همکار داریم که تعطیلی در این سازمان نداریم و همکاران با خلوص نیت فعالیت می کنند.
معاون فرهنگی شهرداری در ادامه گفت: انتخابات شورایاران محلات را در کوی مدرس، جولان، کوی کوثر و کوی محمدیه راه اندازی کردیم که هدف اصلی شورای محلات، مشارکت شهروندان در فعالیت های سیاسی و اقتصادی شهر است.
وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی تعامل زیادی با دستگاه های دولتی همچون بنیاد قرآن، حوزه هنری و ارشاد دارد و بیشتر برنامه هایی که در سطح استان برگزار می شود یک پای آن معاونت فرهنگی است.
خوشبخت درباره سه شنبه های بدون خودرو نیز بیان کرد: سه شنبه های بدون خودرو نیاز به مشارکت مردم همدان و دعوت مطبوعات و رسانه ها دارد و پیاده راه سازی با هدف تحقق این امر انجام گرفت.
وی درباره جشنواره شهروندان برگزیده همدان نیز گفت: اختتامیه این جشنواره دوم شهریور برگزار می شود که تاکنون ۱۶۲۵ از طریق درگاه ها یا اطلاع رسانی مثل خوداظهاری، سایت جشنواره و اطلاع رسانی ثبت شده و کمیته داوری متشکل از ۷ نفر به بررسی افراد خواهند پرداخت.
این مقام مسئول عنوان کرد: همایش های کسب و کار هر پنجشنبه در فرهنگسرای اشتغال برگزار می شود که استقبال خوبی نیز از این همایش ها صورت می گیرد.
محمدجواد زارعی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، گردشگری و اجتماعی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه ۱۵ فرهنگسرا در سطح شهر فعال است، گفت: مزیت شهرداری همدان نسبت به سایر شهرداری ها این است که این تعداد فرهنگسرا به تناسب جمعیت کم نظیر است و آحاد افراد با اعتماد فرزندان خود را به فرهنگسراها می سپارند.
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما