شناسهٔ خبر: 34257431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در سه ماهه نخست سال جاری رخ داد:

هزینه 47 هزارمیلیون ریالی در بخش عملیات پروژه های آبرسانی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 47 هزارمیلیون ریال در واحد مهندسی و توسعه هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا: بهزاد هرمزی با بیان اینکه در این مدت 55 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای استان اجرا شده، افزود: بیش از 43 کیلومتر شبکه توزیع و حدود 12 کیلومتر خط انتقال در این مدت اجرا شده است.

وی به احداث 2 مخزن هوایی 100 مترمکعبی در روستاهای یلمه سالیان و یلمه خندان شهرستان آق قلا اشاره کرد و گفت: برای این پروژه ها 7500 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان احداث مخزن زمینی 200 مترمکعبی روستای حیدرآباد را از دیگر اقدامات این دستگاه برشمرد و اضافه کرد: برای این طرح آبرسانی که تاکنون 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته، نیز 1250 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی از احداث مخزن زمینی 1000مترمکعبی روستای سیجوال با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه تاکنون 2857میلیون ریال هزینه داشته است.

هرمزی به ساخت یک واحد ایستگاه پمپاژ در روستای آرخ بزرگ اشاره کرد و گفت: هزینه ساخت این پروژه2000میلیون ریال بوده است.

وی با بیان این نکته که در سه ماهه نخست امسال 123 مترحصارکشی تاسیسات آبرسانی انجام شده، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تقویم‌ کاری و نیاز‌های موجود، طرح‌ حصارکشی تاسیسات روستا‌های شیرنگ علیا و جهان بینی از مجتمع آبرسانی آشوربای در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان به اجرای 700 متر شبکه فاضلاب در روستای تلور شهرستان بندرگز اشاره کرد و گفت: برای اجرای 700 متر شبکه فاضلاب 2100 میلیون ریال هزینه شد.

وی به تجهیز و راه اندازی چاه روستای قلمی مینودشت، سلطان آباد گرگان، خارکلاته علی آبادکتول و قوچمراد گنبدکاووس در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: عملیات حفر و لوله گذاری چاه عمیق روستای وطنا بندرگز، روستای قلعه گمیش دفه، اسلام تپه و بناور شهرستان ترکمن، قورپلیجه و سلاق تاج محمد شهرستان گنبدکاووس اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، هزینه تجهیزو راه اندازی چاه این 6روستا 14803 هزارمیلیون ریال بوده است.

 وی به بهره برداری از مخزن 300 مترمکعبی روستای مهدی آباد و 100مترمکعبی سیاه رودبار شهرستان علی آبادکتول در سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این 2 پروژه با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای استان افتتاح شد.

هرمزی با بیان این نکته که عملیات خرید، نصب و اجرای مخزن فلزی شیشه ای 100 مترمکعبی و عملیات اصلاح خطوط انتقال مخزن روستای سیاه رودبار در این مدت انجام شد، اضافه کرد: عملیات احداث مخزن 300 متر مکعبی بتنی زمینی، اجرای خط انتقال برق، اجرای خط انتقال آب به طول 500متر تا ابتدای روستا و حفر و تجهیز یک حلقه چاه روستای مهدی آباد از اقداماتی شرکت آبفار گلستان با همکاری قرارگاه پیشرفت آبادانی برای بهره مندی اهالی این 2 روستا از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بوده است.

 

نظر شما