شناسهٔ خبر: 34257005 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در برخی شهرها

در سه روز آینده‌ دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج خواهد بود، ضمن آنکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری دریای خزر مواج است.

صاحب‌خبر -
صراط:

براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌‌‌ ‌‌‌در سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب فارس، جنوب کرمان، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

در سه روز آینده در زابل، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان، سمنان، شمال اصفهان و یزد‌ وزش باد شدید و گرد و خاک، به‌ کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی منجر می‌شود.

‌در سه روز آینده در استان‌های اصفهان و مرکزی‌ گرد و غبار‌ سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

امروز و فردا در اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی در استان‌های گلستان، سمنان، تهران، مازندران، البرز و قزوین رشد ابرهای همرفتی‌‌، رگبار و رعد و برق پراکنده و باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده‌ دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج خواهد بود، ضمن آنکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران در چند روز آینده ‌صاف تا کمی ابری گاهش با وزش باد‌ ‌پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 40 و 29 درجه خواهد بود؛ امروز بیشینه دما در تهران 39 درجه است‌.

کاربران همچنین می‌توانند وضعیت جوی تعدادی از استان‌ها را در ۵ روز آینده در جداول زیر مشاهده کنند.

فرد‌ا اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا 30 تیرماه امسال 313.5 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 159.6 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 96.5 درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 224.9 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 39.4 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و سوم سال زارعی متعلق به منطقه رودسر در استان گیلان به میزان 60.4 میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه دهلران در استان ایلام به میزان 48 درجه سلسیوس و میانگین خنک‌ترین منطقه سقز در استان کردستان به میزان 9.3 درجه سلسیوس بوده است.

نظر شما