شناسهٔ خبر: 34256926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گلایه شهرضایی‌ها از قطعی آب؛ حداقل پیش از قطعی اطلاع‌رسانی کنید

در چند روز اخیر برخی مناطق شهرستان شهرضا با قطعی کامل آب رو به رو بودند که سبب نارضایتی آن‌ها شده، شهروندان می‌گویند حداقل کاری که می‌توان کرد اطلاع‌رسانی پیش از قطع کردن آب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، دمای هوای شهرضا در تیر ماه امسال به 40 درجه سانتی‌گراد و بیشتر هم رسید و این پدیده سبب افزایش کم سابقه مصرف آب و برق به دلیل روشن شدن کولرهای آبی و سیستم‌های سرمایشی در خانه‌ها شده است؛ از طرفی در یک هفته اخیر بسیاری از شهروندان شهرضایی خبر از قطعی یا افت فشار آب در منازل خود دادند به طوری که بسیاری از آن‌ها عنوان کرده‌اند که از صبح تا شب، آبی در خانه نداشتند.

این مسأله در دو روز اخیر شدت یافته است به طوری که روز گذشته بیشتر مناطق شهرستان شهرضا از صبح تا ساعت یک نیمه شب فاقد آب شرب بودند. قطعی کامل آب و یا اُفت شدید آب امروز هم در برخی از مناطق شهرستان شهرضا ادامه دارد به شکلی که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

این موضوع نارضایتی مردم را به همراه داشته است و بسیاری از آن‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا با وجود بارش‌های خوب امسال، تابستان امسال با معضل قطعی یا اُفت فشار آب مواجه هستند در حالی که سال گذشته این مشکل نمود چندانی نداشته است.

عمده گلایه شهروندان شهرضا این بود که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اطلاع‌رسانی‌ها، بهتر نبود قطعی آب در مناطق به گونه‌ای اطلاع رسانی شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

صرفه‌جویی کنید؛ مشکل کم آبی در کشور ادامه دارد

عباس نظام‌الاسلامی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که در صورت رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی توسط شهروندان فصل گرم امسال با بحران آب مواجه نخواهیم شد، اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق شهرضا  بوده‌ایم که این امر به دلیل بروز مشکل پمپاژ آب در یکی از چاه‌های موجود ایجاد شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا افزود: با تلاش نیروهای شرکت آبفای شهری مشکل به وجود آمده برای پمپاژ حل شده و به زودی وضعیت آب  منطقه به حالت عادی بر می‌گردد .

وی گفت: برخی از شهروندان فکر می‌کنند چون بارش‌های امسال خوب بوده هیچ مشکلی برای مصرف آب به وجود نمی‌آید ولی این تصور نادرست است چون ایران همیشه با مشکل کم آبی مواجه بوده و بارش‌های مقطعی نباید سبب زیاده‌روی در مصرف شود.

نظام‌الاسلامی گفت: هر چند بارندگی‌های امسال وضعیت آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی را بهتر کرده ولی نباید فراموش کرد که میزان تبخیر آب در شهرستان بالا است و مقادیر زیادی از آب‌های موجود در حال تبخیر شدن است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرضا در پاسخ به این‌که آیا با بحران آب مواجه خواهیم شد، یادآور شد: طبق پیش بینی‌های انجام شده در صورت صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان امسال بحرانی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز شهروندان نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در تأمین و تقویت فشار آب شرب شهری وجود دارد که با تمام تلاش پیگیری موضوع از طریق مدیریت بحران شهرستان و آبفای شهرضا در حال پیگیری است، در این راستا استفاده از منابع و چاه‌های آب سایر دستگاه‌ها در دستور کار است.

سازمان آب هیچ اطلاع‌رسانی برای قطعی آب انجام نداده است

یک بانوی خانه‌دار در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که قطعی آب در فصل تابستان که درجه هوا به 40 درجه رسیده بسیار طاقت‌فرسا است، اظهار داشت: سازمان آب هیچ اطلاع‌رسانی برای قطعی آب انجام نداده است، روز گذشته از صبح تا شب آب منزل به طور کل قطع بود.

وی ادامه داد: وقتی با حوادث آب تماس گرفتم، اعلام کردند که درروزهای آینده هم آب قطع می‌شود، اگر من خودم زنگ نزده بودم خبر نداشتم که در روزهای آینده هم آب نداریم، واقعاً از احساس مسؤولیت مسؤولان شهرمان تشکر می‌کنم.

خارج شدن یک چاه از مدار آب، قطعی آب شهرضا را رقم زد

یکی دیگر از شهروندان با انتقاد از عدم تدبیر در قطعی آب شهرضا گفت: درست است که با کمبود آب مواجه هستیم اما مسؤولان می‌توانند با مدیریت و نظارت و آموزش همگانی این مشکلات اساسی مردم را در فصل تابستان کمتر کنند تا بیشتر با مشکل مواجه نشوند.

مجتبی اورنگی رئیس آبفای شهری شهرضا درخصوص قطعی آب شهرستان شهرضا عنوان کرد: دمای هوای شهرستان شهرضا بالا رفته است و به دنبال آن، مصرف آب هم فوق‌العاده افزایش پیدا کرده است.

رئیس آبفای شهری شهرضا با بیان این‌که به علت دمای بالای هوا با اُفت شدید آب در شهرضا رو به رو هستیم، افزود: اگر همشهریان صرفه‌جویی کنند در شب همه مناطق شهرستان آب خواهند داشت.

وی با بیان این‌که منطقه سروستان تمام فازهای آن امروز صبح آب داشتند و مخزن آب‌گیری شد، بیان کرد: یکی از چاه‌های آب شهرضا به دلیل سوختگی پمپ از مدار خارج شد که در حال تعویض پمپ هستیم و به دلیل ارتفاع 180 متری چاه تنها 5 ساعت طول می‌کشد که پمپ در محل خود قرار بگیرد.

اورنگی با بیان این‌که تا امشب این چاه در مدار آب‌رسانی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در بازدیدی که از برخی از مناطق شهر داشتیم کولرها و تانکرهای آب در حال سر رفتن است و مردم ملاحظه نمی‌کنند؛ بعضی مردم امروز صبح در منازل خود را با آب زیاد شسته‌ بودند در حالی که در این وضعیت نیازی به شستن در منازل نیست.

رئیس آبفای شهری شهرضا ادامه داد: در صورتی که منازل شهروندان شهرضا فاقد آب است با تلفن 122 سازمان آب تماس بگیرند تا با تانکر سیار به منازل آن‌ها آب‌رسانی کنیم.

وی با تأکید بر این‌که از همه مردم درخواست داریم تا جای ممکن در روشن کردن کولرها و مصرف آب، مدیریت درست و صرفه‌جویی داشته باشند تا این دوره با کمترین مشکلات طی شود، تصریح کرد: امشب مشکل اُفت فشار آب حل می‌شود و تا شب با درست شدن پمپ چاه از مدار خارج شده، آب این چاه نیز وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/63101/م20/

نظر شما