شناسهٔ خبر: 34256886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد؛

راهبرد جنگ اقتصادی برای ایران جواب نمی‌دهد

عضو فراکسیون مستقلین مجلس: آمریکا می‌داند در شرایط امروز راهبرد جنگ اقتصادی در برابر کشور ما جواب نمی‌دهد

صاحب‌خبر -

پورابراهیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های خلیج فارس با اشاره به اینکه ادبیات اروپا و در راس آن آمریکا در سال‌های گذشته علیه ایران بوده است، گفت: آمریکا می‌داند در شرایط امروز راهبرد جنگ اقتصادی در برابر کشور ما جواب نمی‌دهد.

وی افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها همواره با ادبیات قلدرمآبانه با ایران طی سال‌های گذشته برخورد کردند و به طور مثال آمریکا یک زمان هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس مورد حمله قرار می‌دهد و از سوی دیگر به فرمانده آن ناو مدال افتخار می‌دهد و این وضعیت در دنیا برای قوانین بین الملل یک فاجعه است.

<div id="video-display-embed-code_3756367"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2481852/3756367?width=350&height=250"></script></div>

پورابراهیمی با بیان اینکه معادلات امروز در دنیا به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر یافته است، گفت: پهپاد فوق سری آمریکا را با تلاش نیرو‌های نظامی مان سرنگون کردیم و آمریکایی‌ها حتی نتوانستند در این باره سخنی بگویند و این نشان از حوزه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: انگلیسی‌ها بر این تصور بودند که با توقیف نفتکش ایرانی می‌توانند ما را در تنگنا قرار بدهند، اما باید به آن‌ها گفت از لحاظ تحلیل گران سیاسی این موضوع نقض قوانین بین المللی از سوی انگلیسی‌ها در برابر نفتکش ایرانی بوده است و باید یک اقدام مشابه به آن نیز صورت می‌گرفت.

پورابراهیمی با اشاره به اقدام فرماندهان سپاه در برابر نفتکش انگلیسی گفت: سپاه اقدامی به جا و قانونی علیه کشوری که با ما خصومت دارد انجام داد و مجلس نیز از این اقدام سپاه با توجه به اعلام بیانیه‌ها قدردانی و حمایت کرده و خواهد کرد.

وی افزود: کوچکترین اقدامی اگر علیه جمهوری اسلامی ایران و حذف منافع ملی صورت بگیرد مردم و مسئولان با ادبیات جدیدی پاسخگوی دشمنان خواهند بود و ذره‌ای از منافع ملی کوتاه نمی‌آییم و این اقدام شروعی برای پاسخگویی به دشمنان در منطقه است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس همچنین گفت: محور اصلی و اساس حرکت جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر دشمن است و همین اقداماتی که در بحث اقتصاد علیه ما انجام دادند و پیش بینی می‌کردند که در سال ۲۰۱۸ پایان جمهوری اسلامی ایران و فروپاشی نظام را به همراه داشته باشد دیدند که با مقاومت آرزوی آنان محقق نشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: راه اندازی جنگ اقتصادی راهبرد امروز آمریکایی هاست که به خوبی می‌دانند با مقاومت ملت ایران مواجهند و راهبرد جنگ اقتصادی نیز در برابر ایران جواب نمی‌دهد.

پورابراهیمی گفت: براساس گزارش وزیر خزانه داری آمریکا که در باره شاخص‌های اقتصادی ایران ارائه کرده خودشان می‌گویند ایران دوران نخست تحریم‌ها را پشت سرگذاشته و براساس شاخص‌های اقتصادی و گزارش‌های جهانی دولت آمریکا می‌گوید، چون تحریم‌ها اثری ندارد باید شرایط را برای حذف تحریم‌ها فراهم کنند و در فضایی جدید بعد از آن تحریم‌های جدیدتری را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند تا تحریم‌ها اثر داشته باشد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس افزود: مطمئنیم به تدریج در ماه‌های آینده شاهد شکسته شدن تحریم‌ها با همکاری روس‌ها و چینی‌ها خواهیم بود و این آغاز حرکت فعالیت اقتصادی و پایان تحریم‌ها خواهد بود.

نظر شما