شناسهٔ خبر: 34256881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی:

مدیریت منابع آب در تمامی حوزه ها ضرورت دارد

الهام یزدان پناه

بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی مدیریت منابع آب در تمامی حوزه ها و بخش ها را یک ضرورت دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رجب زاده در دومین کمیته حفاظت از منابع آب آشامیدنی خراسان شمالی، اظهار کرد: باید دستگاه های اجرایی متولی همکاری های لازم را در حوزه مدیریت منابع آبی داشته باشند چرا که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

رجب زاده استان افزود: اهمیت برگزاری این کمیته باید برای فرمانداران تشریح و اعتبارات ملی نیز متناسب با شهرستان ها توزیع شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اطلاع رسانی در مقوله مدیریت منابع آب را در حد ضرورت ندانست و افزود: مدیران و دستگاه های اجرایی متولی باید در این خصوص فعال تر عمل کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: الزام حضور کارشناسان ترویج در سطح روستاها و ارائه آموزش های لازم در باب مدیریت مصرف آب الزامی است و این افراد باید در این خصوص فعالیت های میدانی داشته باشند.

رجب زاده ادامه داد: اطلاع رسانی برای روستاییان در حوزه مدیریت مصرف آب بسیار حائز اهمیت است چرا که این کارشناسان باید راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب را ارائه دهند تا در بروز حوادثی همچون سیل با مشکلات بسیاری مواجه نشوند.

وی همچنین در ارتباط با انسداد چاه های غیر مجاز بیان کرد: مدیران باید در اجرای قوانین بسیار محکم و قاطعانه عمل کنند و باید با متخلفان چاه های غیر مجاز برخوردهای جدی شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی باردیگر بر اهمیت سند سازگاری با کم آبی تاکید کرد و گفت: این سند باید همواره نقشه راه مدیران حوزه منابع آب باشد و نکات مهم آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظر شما