شناسهٔ خبر: 34256782 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تغذیه نامناسب و کمبود آب، علل اصلی بروز کرم خراط درخت گردو هستند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران علل اصلی شیوع آفت کرم خراط را در بین باغات گردو به طور عمده فقر غذایی گیاه و عدم آبیاری مناسب و هرس به موقع عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی؛ کریم ذوالفقاری با بیان اینکه تنها راهکارهای مقابله با آفت کرم خراط، سرشاخه کاری، بهبود تغذیه و آبیاری در باغات گردو است افزود: حدود دو هزارو ۳۰۰ هکتار باغ گردو در این استان وجود دارد که ۳۰ تا ۳۵ درصد آن آلوده به کرم خراط شده اند.

وی اظهار داشت: تلاش ما این است با سرشاخه کاری درختان گردو و توصیه های تغذیه ای و آبیاری به باغداران مانع پیشرفت این آفت در باغات استان تهران شویم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو دوره آموزشی سرشاخه کاری در شهرستان دماوند برای باغداران گردو برگزار شد، تصریح کرد: سرشاخه کاری، علاوه بر اصلاح و هرس درختان گردو بر کنترل آفت کرم خراط تاثیر می گذارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در تمامی باغات گردو استان تهران، شبکه مراقبت و پیش آگاهی داریم که به کشاورزان توصیه های لازم برای مقابله با آفت کرم خراط را ارایه می دهند گفت: میزان تولید گردو در استان تهران یک هزار و ۳۰۰ تن است که در سال زراعی ۹۷-۹۶ به علت سرمازدگی، در استان تهران تولید گردو کاهش داشت که امسال وضعیت تولید این محصول بهتر از سال زراعی قبل خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد باغات گردو در استان تهران در پنج شهر دماوند، شمیران، فیروز کوه، ملارد و رباط کریم هستند.

وی افزود: حدود ۲۰ تا ۲۵ مورد باغات یک تا دو هکتاری در استان تهران داریم و بیشتر باغات گردو به صورت مخلوط با سایر درختان میوه هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما