شناسهٔ خبر: 34256601 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آثار ۳ دانشجوی دختر ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی دانشگاه هاروارد

71548

مراسم افتتاحیه فستیوال هنری اجتماعی سوآرت در دانشگاه هاروارد و با حضور جمعی از هنرمندان و دانشگاهیان برگزار و منتخبان اولین دوره این فستیوال از سوی هیات داوران معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پژمان تهوری، موسس گالری هنری تاچ و مدیر فستیوال سوآرت در تشریح اهداف این فستیوال، گفت: شـهروندان در هـر موقعیـت اجتماعـی، بـا مشـارکت در پـروژه‌هـای مدنـی، هنـری و فرهنگـی مـی‌تواننـد شـکل جدیـدی از اجتمـاع را ایجـاد کننـد کـه در آن فاصلـه‌هـا کمتـر و پیوسـتگی و یکـی شـدن‌هـای بیشـتری حاصـل شود. خصوصـا در جامعـه متکثـر ایـران کـه بـه لحـاظ زبانـی، قومـی، دینـی و مذهبـی از تنــوع زیــادی برخــوردار اســت. از ایــن رو هــدف ســوآرت، جلــب مشــارکت مدنــی هنرمنــدان و مخاطبــان، و تبدیــل آن بــه یــک ســرمایه اجتماعـی، بـرای شـکل‌دهـی بـه جامعـه‌ای تحـول یافتـه بـود.

Lauren Montague مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. 

با اعلام اسامی منتخبان، سه تن از دانشجویان رشته نقاشی، دانشکده هنر دانشگاه الزهرا به نام‌های فاطمه امانی‌راد، ندا عزیزی و فائزه حیاتی موفق شدند در بین ۳۰ هنرمند نهایی باشند و جواز حضور در نمایشگاه بین‌المللی دانشگاه هاروارد را کسب کنند. 

این آثار از سه ماه می ۲۰۱۹، به مدت سه ماه در دانشگاه هاروارد بخش خاورمیانه به نمایش درآمده و هم اکنون نیز بر روی دیوارهای این دانشگاه، نمایش عمومی آثار ادامه دارد.

انتهای پیام

نظر شما