شناسهٔ خبر: 34256479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

جوابیه بانک مسکن درباره یک گزارش تجارت‌نیوز

صاحب‌خبر -

چندی پیش تجارت‌نیوز در خصوص برچسب‌های پرداخت عوارض گزارشی تهیه و منتشر کرد که در آن به ناتوانی بانک مسکن در ساخت این برچسب‌ها اشاره داشت.

بانک مسکن نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و جوابیه زیر را برای تجارت‌نیوز ارسال کرده است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تجارت‌نیوز

با سلام و احترام

موضوع: جوابیه به مطلب «ناتوانی بانک هشت هزار میلیاردی در تولید یک برچسب»

با عنایت به مطلب مندرج در آن رسانه محترم با موضوع «ناتوانی بانک هشت هزار میلیاردی در تولید یک برچسب» در تاریخ ۲۶ تیر ماه سال ۹۸ مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی و پاسخگویی مناسب ارائه می‌شود.

بررسی عملکرد کشورهای توسعه یافته در زمینه الکترونیکی کردن شیوه‌های پرداخت آزادراهی گویای آن است که تکنولوژی RFID (شناسه امواج رادیویی) به عنوان تکنولوژی رایج، پیش‌رو و برتر جهت ارائه به صاحبان خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بانک مسکن نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی و هم راستا با سایر کشورها در سال ۹۰ از این تکنولوژی جهت پرداخت الکترونیکی عوارض استفاده نموده است، به طوری که متناسب با نیاز مشتریان و به صورت متناوب و طی برگزاری مناقصات اقدام به خرید برچسب‌های مذکور می‌نماید.

با توجه به جایگاه بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی، هرگونه خرید تجهیزات و ملزومات باید در چارچوب ضوابط و آیین نامه مناقصات انجام پذیرد. لیکن تاکید می‌شود تحریم عامل بازدارنده در خرید و تامین برچسب نبوده و صرفا افزایش زمان تحویل کالا در خصوص آن متصور می‌باشد.

علی‌ایحال در حال حاضر بانک پاسخگوی نیاز مشتریان متقاضی برچسب می‌باشد و همواره سعی نموده تا با بهره‌گیری از شیوه‌ها و راهکارهای متنوع، بهره‌مندی از خدمات پرداخت الکترونیک را برای مشتریان فراهم نماید و با عدم ایجاد وابستگی به ملزومات و زیرساخت‌های خاص، برقراری بی‌وقفه سرویس مذکور را مهیا نماید.

لازم به ذکر است فارغ از هرگونه شیوه پرداخت، تخصیص برچسب در هر زمان بنا به درخواست به عنوان یکی از ابزار شناسایی تردد میسر می‌باشد.

در پایان اشاره می‌شود بانک مسکن در راستای حمایت از ظرفیت و توان شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان از ابتدای راه‌اندازی سامانه مذکور همواره همکاری خود را به منظور بومی‌سازی برچسب آزادراهی اعلام داشته و از بکارگیری برچسب‌های تولید داخل که تطبیق‌پذیری با استانداردهای جهانی برچسب الکترونیک عوارض را دارند استقبال می‌کند.

نظر شما