شناسهٔ خبر: 34255961 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی میزان؛

نگاهی به داوری جشنواره فیلم کودک و نوجوان/حضور بازیگر «در پناه تو» در عرصه تئاتر

سی‌ویکمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به معرفی چهار فیلم سینمایی در آستانه ساخت برای حضور در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزار میزان، بیست و نهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به معرفی چهار فیلم سینمایی در آستانه ساخت برای حضور در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/4/29/2195402_439.jpg

طرح ساخت «دردسر‌های عظیم ۳» آماده است/«زوج و فرد ۲» ساخته نمی‌شود

مهران مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین مراحل ساخت
سریال «بی‌همگان» گفت: در حال حاضر پیش برآورد مالی پروژه بی‌همگان را به صدا و سیما اعلام کرده‌ایم و منتظر این هستیم سریع‌تر جلسه برآورد اصلی را برگزار کرده و وارد پیش تولید شویم.

وی درباره زمان ساخت این سریال اذعان کرد: هنوز جلسه برآورد برگزار نشده و نمی توان در مورد زمان کلید زدن پروژه صحبت خاصی کرد اما به محض برگزاری این جلسه پیش تولید را آغاز خواهیم کرد، این سریال به صورت مناسبتی نیست و زمان قطعی برای پخش آن در نظر نگرفته‌ایم لذا بعد از شروع تولید به زمان پخش آن فکر خواهیم کرد.

این تهیه کننده تلویزیون در مورد تیم سازنده سریال «بی‌همگان» اذعان کرد: هنوز کارگردان سریال «بی‌همگان» انتخاب نشده است و هنوز هیچ گزینه‌ای برای کارگردانی این سریال مد نظر ما نیست.

وی درباره احتمال ساخت فصل دوم سریال تلویزیونی «زوج و فرد» تاکید کرد: هنوز هیچ برنامه و یا پیش مقدمه ای نسبت به ساخت نسخه و یا فصل دوم این سریال نداریم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

کدام کارگردانان راهی فجر ۳۸ می‌شوند/فهرست غایبان سینما در سال ۹۸////////////////////////دوشنبه

کدام کارگردانان راهی فجر ۳۸ می‌شوند/فهرست غایبان بزرگترین رویداد سینمایی کشور در سال ۹۸

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با آغاز فصل تابستان به طور معمول پیش تولید اکثریت آثار سینمایی که قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند آغاز شده و گمانه زنی‌ها درباره حضور و یا عدم حضور کارگردانان محبوب سینما صدر اخبار سینمایی قرار می‌گیرد.

در این میان حضور کارگردانان جوان در کنار اسامی با سابقه سینما باعث شده تا طی سالهای گذشته هیجان جشنواره فیلم فجر بالاتر از همیشه باشد، بزرگترین رویداد سینمایی کشور نشان داده که در ادوار پیشین خود استعدادهای جدیدی را به سینما معرفی کرده است.

حال با پایان یافتن نخستین ماه از تابستان امسال، برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان سینما از آغاز پیش تولید آثار خود خبر داده و به احتمال فراوان اکثریت آنها مقصد نهایی رونمایی از فیلمشان را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جستجو می کنند.

تاکنون فهرستی از کارگردانانی که احتمال حضور در جشنواره فیلم فجر امسال را دارند منتشر شده است، این فهرست شامل کارگردانانی است که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار تازه خود را کلید زده اند، البته سابقه کاری این کارگردانان نشان می دهد که همواره برای حضور در جشنواره فیلم فجر تلاش کرده اند. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

بازگشت «لعیا زنگنه» به تئاتر بعد از ۲۷ سال/////////////////////دوشبنه

بازگشت «لعیا زنگنه» به تئاتر بعد از ۲۷ سال

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، تماشاخانه‌های شهر تهران در هفته جاری میزبان آثار مختلفی از کارگردانان با سابقه و جوان تئاتر است که از جمله مهمترین آنها می توان به اجرای نمایش "اتینا" با بازی لعیا زنگنه اشاره کرد. 

لعیا زنگنه پس از ۲۷ سال با نمایش «اتینا» به کارگردانی حسین دیردار به تماشاخانه مهرگان بازمی‌گردد، آخرین تجربه حرفه‌ای لعیا زنگنه باتئاتر «یادگار سال‌های شن» به کارگردانی علی رفیعی در سال ۱۳۷۱ بود.

پیش فروش نمایش «اژدهای طلایی» آغاز شد

پیش فروش نمایش «اژدهای طلایی» نوشته رولند شیمِلْفِنیگ به کارگردانی علی پروشانی در سایت تیوال آغاز شد.

پیش فروش نمایش «اژدهای طلایی» که نوشته رولند شیمِلْفِنیگ و کارگردانی علی پروشانی است، از امروز با تخفیف ویژه ۲۵٪ در سایت تیوال آغاز شد.

در نمایش «اژدهای طلایی» که از چهارم مرداد ماه، ساعت19:00 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد آمد، (به ترتیب حروف الفبا) حسین امیدی، مرضیه بدرقه، صبا پویشمن، ابراهیم عزیزی، محسن نوری به عنوان بازیگر حضور دارند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

پوستر ۲ فیلم مطرح هالیوود رونمایی شد/چهره تازه برد پیت در فیلمی علمی تخیلی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پوستر دو فیلم مطرح و در شرف اکران سینمای هالیوود امروز توسط کمپانی‌های پخش این دو اثر سینمایی منتشر شد، دو فیلم "به سوی ستارگان" و "آن" آثاری هستند که ماه آینده راهی چرخه اکران می شوند. 

* فیلم سینمایی «به سوی ستارگان»

نخستین پوستر از حضور "برد پیت" بازیگر مطرح سینمای هالیوود در فیلم سینمایی "به سوی ستارگان" توسط کمپانی "فاکس قرن بیست و یکم" منتشر شد.

فیلم سینمایی "به سوی ستارگان" به کارگردانی "جیمز گری" و تهیه کنندگی مشترک "برد پیت" و "جیمز گری" اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از ۲۴ ماه می‌سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

برد پیت، تامی لی جونز، روث نگا، دونالد ساترلند، جیمی کندی، جان فین، کیمبرلی الیز، لیسا گی همیلتون و جان اورتیز از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می پردازند.

نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی علمی تخیلی را جیمز گری به صورت مشترک با "ایتن گروس" فیلمنامه نویس شهیر هالیوودی بر عهده داشته اند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

خشونت نگران کننده ای وارد سینمای کودک شده است//////////////////////

خشونت نگران کننده‌ای وارد سینمای کودک شده است/آثار جشنواره فیلم کودک امسال کیفیت بسیار بالایی دارند

حامد سلیمان‌زاده عضو هیات انتخاب سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون حضور خود در جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال گفت: طی سه سال گذشته به صورت مستقیم با جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در ارتباط هستم، سال اول معاون مدیر بین‌الملل بود، سال پیش به عنوان مدیر بین الملل و امسال هم علاوه بر حضور در تیم هیات انتخاب بار دیگر به عنوان معاون مدیر بین‌الملل انتخاب شدم.

وی در همین راستا ادامه داد: دلیل انتخاب من به عنوان عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیشتر به خاطر سابقه فعالیتم در این حوزه بوده است، من پیشتر به عنوان داور در جشنواره فیلم روسیه، اوکراین، کره جنوبی فعالیت داشتم و به احتمال فراوان به همین دلیل از سوی دبیر جشنواره به این سمت برگزیده شدم.

معاون مدیر بین الملل جشنواره فیلم کودک و نوجوان درباره کیفیت آثار حاضر در این دوره از جشنواره تاکید کرد: به طور قطع جشنواره امسال نسبت به دو سال گذشته شاهد حضور آثار بسیار بهتری خواهد بود، اکثریت آثار حاضر در این دوره مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ به بعد است و به نوعی جشنواره کاملاً به روز از لحاظ آثار روبرو هستیم.

وی افزود: اکثریت آثار بین المللی حاضر در جشنواره کودک و نوجوان امسال در جشنواره‌های معتبر کودک و نوجوان جهان همچون جشنواره «جیفونی» ایتالیا صاحب امتیاز و کاندید شده اند، بسیاری از آثار در جشنواره‌های مهمی همچون کن و برلین به نمایش در آمده و یا در بخش بازار جشنواره‌های صاحب نام عرضه شده اند، یکی از نکات مهم درمورد آثار بین الملل جشنواره امسال دوبله همزمان آن‌ها است، اتفاقی که به ارتباط بهتر مخاطبان مخصوصاً مخاطبان کودک کمک می‌کند.

این فیلمساز جوان درباره نحوه انتخاب آثار کودک و تفاوت آن با انتخاب آثار بزرگسال اضافه کرد: فیلم‌های کودکان و نوجوان دارای امتیاز ویژه‌ای هستند، زیرا همه جهان نسبت به رعایت شئونی که برای این سنین در نظر گرفته شده حساس هستند، عموماً تمامی جشنواره‌ها تمامی استاندارد‌های تربیتی و آموزشی را در این آثار رعایت می‌کنند، تقویت اعتماد به نقش کودکان، روحیه دادن به کودکان، امیدوار کردن کودکان، اتکا به دانش و تخیل کودکان همگی در انتخاب آثار مهم هستند، معمولاٌ برای انتخاب آثار در جشنواره‌های بزرگسال دست هیات انتخاب بازتر است، اما در حیطه کودکان رعایت تمامی مواردی که ذکر کردم، در عین حال کیفیت هنری اثر بسیار مهم هستند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

نظر شما