شناسهٔ خبر: 34255698 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تذکر یک نماینده به وزیرکشور درباره پرهیز از تلاش برای حذف نمایندگان مخالف دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده کرمانشاه به وزیر کشور درباره پرهیز از تلاش برای حذف نمایندگان مخالف دولت توسط برخی استانداران را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه 31 تیر) تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

**تذکر سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر کشور؛ انتظار نمایندگان این است که لزوم بی‌طرفی در برگزاری انتخابات و پرهیز از تلاش برای حذف نمایندگان مخالف دولت توسط برخی استانداران.

**تذکر محمد قمی نماینده پاکدشت به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تسریع در احداث قطار شهری پاکدشت و به وزیر نیرو؛ در خصوص نرخ آب کشاورزی.

**تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت؛ در خصوص لزوم تسریع در کاهش قیمت ارزاق عمومی، لوازم خانگی و خودرو با توجه به کاهش نرخ ارز.

**تذکر محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان به وزیر راه وشهرسازی؛ در خصوص لزوم نظارت بر افزایش ناگهانی بلیط قطار تهران- کرمان.

**تذکر عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار، نیک شهر و کنارک به وزیر نفت؛ در خصوص لزوم بهره‌مندی مردم سیستان و بلوچستان از اجرای طرح استفاده از کارت شخصی سوخت در کشور و تذکر به رئیس جمهور در خصوص بدرفتاری و بداخلاقی مدیریت محیط زیست سیستان و بلوچستان در مورد نیروهای بومی.

**تذکر علی اکبری نماینده شیراز به وزیر راه وشهرسازی؛ در خصوص توضیح علت سهل‌انگاری نسبت به تجهیز و راه اندازی پایانه سفرهای خارجی در فرودگاه شیراز.

**تذکر احمد سالک نماینده اصفهان به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم اقدام جدی در خصوص رفع مشکلات پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی و پرستاران جانباز و خانواده محترم شهدا.

**تذکر مجمع نمایندگان تهران به وزیر راه و شهرسازی؛ در خصوص ضرورت رفع مشکلات جاده‌ای لواسانات و روستاهای منتهی.

**تذکر سیدمهدی مقدسی نماینده اراکبه  رئیس جمهور و وزیر اقتصاد در خصوص رفع مشکل شرکت‌های هپکو و آذر آب و اجرای مصوبات ستاد ملی و رفع موانع تولید.

**تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر کشور؛ در خصوص علت عدم تحویل تاکسی های نو به 17 هزار نفر راننده تاکسی پایتخت پس از گذشت چهار سال و همچنین تذکر وی به رئیس جمهور در خصوص علت تعیین قیمت پایین خرید تضمینی گندم چیست.

**تذکر حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ در خصوص لزوم توضیح انگیزه انتصابات مسئله دار در آن وزارتخانه.

**تذکر محمود نگهبان سلامی نماینده خواف به وزیر نیرو؛ در خصوص اقدام عاجل در جهت حل مشکل آب شرب روستاهای شهرستان خاف.

**تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم پیگیری جدی در زمینه افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن، اقدام جدی برای تولید مسکن برای اقشار ضعیف.

**تذکر منصور مرادی نماینده مریوان به رئیس جمهور؛ در خصوص علت عدم طرح سود بازرگانی در مرز باشماغ مریوان در هیات دولت.

**تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر بهداشت؛ چرا برابر ماده 6 قانون حمایت از معلولان نسبت به تامین بیمه افراد دارای معلولیت به نحوی عمل نمی کنید که علاوه بر پوشش خدمات درمانی معلولان خدمات توان بخشی جسمی و روانی آن ها را پوشش دهد.

**تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل، نمین، نیر، سرعین به رئیس جمهور؛ لزوم تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال 1395.

** تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر، هریس به وزیر ارتباطات؛ چرا علیرغم حکم دیوان عدالت اداری کارگزاران مخابرات هنوز به حق خود نرسیده اند.

**تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر صنعت؛ چرا به مفاد توافقنامه وزارت صمت با وزارت مسکن در خصوص شهرک صنعتی پرند عمل نمی شود.

**تذکر اقبال محمدیان نماینده رامهرمز، رامشیر به وزیر بهداشت؛ لزوم پیگیری در خصوص تعویق 7 ماهه حقوق کارمندان بخش خصوصی بیمارستان‌های حضرت امام (ره).

انتهای‌پیام/

 

نظر شما