شناسهٔ خبر: 34255673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همه برای گرامیداشت غدیر به میدان بیایند/ اطعام گسترده در استان همدان

دبیراجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر همدان از برگزاری اطعام گسترده در این استان همزمان با عید غدیر خبر داد و گفت: موضوع بصیرت‌افزایی در برنامه‌های این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت الاسلام«حسنی حلم» از برگزاری اطعام گسترده در استان همدان خبر داد و گفت: روزه گرفتن و اطعام روزه داران در این روز  آثار مهمی در جامعه دارد و دارای ثواب بالایی است و به همین دلیل این ستاد در روز عید غدیر برنامه اطعام را در نظر گرفته است.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان همدان با بیان اینکه با بیان اینکه در زمینه غدیر باید کار فراوان بشود، اظهار کرد: با وجود همه فعالیت‌هایی که تا کنون انجام گرفته است ، متاسفانه آن طور که باید نتوانسته‌ایم حق غدیر را ادا کنیم و این رویداد عظیم و بسیار بسیار مهم را به مردممان بشناسانیم.

                                                                                           

وی با بیان عظمت واقعۀ غدیر و پیام های بسیار گره گشا و هدایت کنندۀ این تفکر و اندیشه متعالی ادامه داد، : در ایام غدیر نیاز به موج آفرینی داریم تا همگان و آحاد مردم متوجه شوند این ایام مبارک با دیگر روز‌های سال متفاوت  است.

 

وی افزود: زمانی که مسافران به استان همدان سفر می‌کنند، باید با دیدن جشن‌ها و برنامه‌های خاص این ایام متوجه تفاوت و اهمیت این روز‌ها در استان شوند و تمام نقاط استان همدان جلوۀ غدیری داشته باشد .

 

دبیر اجرایی ستاد غدیر استان همدان گفت: برنامه های متعدد و متنوعی را برای این دهه در نظر گرفته ایم و بخشی را نهایی و بعضی را درحال هماهنگی و تمهید مقدمات آن در سطح کل استان هستیم.

         

وی دیگر  برنامه‌های این ستاد برای این ایام را موضوع بصیرت افزایی از طریق کتب، مقالات و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی، ادبی، اجتماعی و حمایتی دانست و اظهار کرد: عید غدیر از اعیاد مهم شیعیان است که روزه گرفتن و اطعام روزه داران این روز دارای ثواب بسیاری است.

                                                 

وی حضور همه دستگاه‌ها و آحاد مردم و خیرین را در برگزاری و مشارکت هر چه گسترده تر و کیفی تر و هر چه باشکوه‌تر این جشن ضروری دانست و ابراز کرد: برای برگزاری جشن های ایام دهه امامت و ولایت اعیاد قربان و غدیر هر کس با هر توانی که دارد باید به میدان بیاید و در زدودن مظلومیت از چهره غدیر با تمام توان تلاش  کنند.

 

وی بخشی از برنامه های مصوب ستاد غدیر استان را اعلام کرد و گفت:مقرر شد که شهرداری دراین ایام اقدام به برگزاری مراسم جشن در شب عید غدیر در میدان امام(ره) کند. ضمن اینکه برگزاری برنامه  جشن و کلاس های معرفت افزایی در 10 فرهنگسرای شهرداری ویژه دهه امامت و ولایت، پرده خوانی واقعه غدیر در پارک ها، آذین بندی و چراغانی در سطح شهر، مساعدت مالی  به مساجد و حسینیه ها جهت برگزاری جشن، در صورت امکان برگزاری نمایش بازنگری واقعه غدیر در فضای مناسب بخشی از این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام حسنی حلم برنامه اداره کل ورزش و جوانان این استان را شامل برگزاری برنامه همایش پیاده روی، برگزاری برنامه ورزشی باستانی در جشن شب عید غدیر در میدان امام (ره) با هماهنگی شهرداری، برگزاری مسابقات ورزشی در دهه امامت و ولایت با گرامیداشت این ایام با عنوان جام غدیر، تبلیغات محیطی در سطح شهر، تجلیل از خانواده شهدای عملیات غدیر نام برد.

 

دبیر اجرایی ستاد غدیر استان همدان با اعلام برنامه های اداره کل صدا و سیمای استان در ایام عید غدیر خم گفت: برگزاری ویژه برنامه همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، آمادگی جهت ساخت انیمیشن، پوشش خبری مراسم های انجام گرفته در سطح شهر از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام حسنی حلم اظهار کرد: مراسم جشن در عصر روز عید غدیر در تپه عباس آباد با مشارکت همه دستگاه های فرهنگی هم برنامه ای است که با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر برگزار می شود.

 

 وی ابراز کرد: همچنین، همزمان با عید غدیر خم سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری اقدام به چاپ ۱۰ هزار پرچم جهت نصب بر سردر مغازه ها، تامین شکر و آرد مورد نیاز پایگاه های صلواتی و پخت نان خواهد کرد، ضمن اینکه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی هم برگزاری مراسم در مساجد شهر، آمادگی جهت  دعوت سخنران های مطرح در برنامه های جشن غدیر مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام حسنی حلم ادامه داد: موافقت در جهت برگزاری مراسم جشن شب عید غدیر درمیدان امام (ره ) و همچنین برگزاری مراسم جشن در روز عید غدیر در تپه عباس آباد، ارسال نامه به ادارات با سربرگ شعار های غدیر، دعوت از ادارات در جهت نصب تبریک دهه ولایت و امامت با همکاری فرمانداری صورت می گیرد.

 

وی  خاطر نشان کرد:سازمان مدیریت و  برنامه ریزی و بودجه هم اقدام به تامین اعتبار مورد نیاز برنامه های دهه ولایت و امامت می کند، ضمن اینکه اتاق اصناف هم توصیه هایی موکد  جهت نصب پرچم در سر درب مغازه ها توسط اتحادیه ها، ایجاد پایگاه های صلواتی در بازار و محل های پر تردد شهری است.

 

نظر شما